בקצרה:
- ליטוש עדין לרכבי הפנאי הקטנים של מרצדס
- מערכת ההנעה זוכה לחיזוק חשמלי
- השינויים בעיצוב מינוריים
אחרי שהציגה מתיחות פנים ל-A קלאס ול-CLA, הגיע תורם של צמד רכבי הפנאי להתחדש - מרצדס GLA ומרצדס GLB. הגרסאות החשמליות של השניים, EQA ו-EQB, ימתינו לעדכון במועד אחר. מהיבואנית נמסר כי השיווק המקומי של רכבי הפנאי המחודשים יתחיל לקראת סוף השנה הנוכחית.
החידוש המשמעותי ביותר של מתיחת הפנים הוא תוספת מערכת היברידית קלה (48V) לכל מנועי הבנזין המוגדשים, שאמורה לסייע להפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים. נתוני התפוקה של שני המנועים נותרו זהים, 1.3 ליטר עם 136 כ"ס (ב-180) או 163 כ"ס (ב-200), ו-2.0 ליטר עם 190 כ"ס (ב-220) או 224 כ"ס (ב-250), ו-306 כ"ס בגרסת AMG35. המנוע הקטן יוצע עם תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית, הגדול עם תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה-קבועה.
ה-GLA250e ההיברידי-נטען מחלץ מעט יותר כוח ממנוע 1.3 ליטר בנזין-מוגדש (כעת 163 כ"ס, 3+) ומהמנוע החשמלי (109 כ"ס, 7+) אבל ללא שינוי בהספק המשולב (218 כ"ס), גודל המצברים (15.6 קוט"ש) או טווח הנסיעה החשמלי (כ-70 ק"מ). מערכת הטעינה הביתית שודרגה והיא כעת מציעה הספק טעינה של 11 קילוואט, לעומת 7.4 קודם לכן.
השינויים העיצוביים כמעט בלתי מורגשים, אבל בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע גדול כציוד תקני ("10.25 לעומת "7), הגה חדש ומרצדס גם מציינת כי הוא עושה שימוש ניכר יותר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה. נוספה גם מערכת לסיוע בנסיעה לאחור עם נגרר.
פורסם לראשונה ב- 16.03.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות