הדור השלישי של הספרינטר עולה בימים אלו על כבישי ישראל, כ-13 שנה לאחר השקת הדור היוצא. היצע הגרסאות כרגיל רחב במיוחד: הספרינטר יתחיל מגרסת הובלה במשקל כולל של 3.5 טון, ויגיע עד לגרסאות היסעים גדולות במיוחד במשקל של 5.5 טון. טווח המחירים נע בין 200,000 ל-400,000 שקלים.
הספרינטר החדש מצויד ביחידות הנעה דומות לאלו של הדור היוצא. המנוע הנפוץ יהיה בנפח 2.1 ליטרים בהספקים של 143 או 163 כ"ס. בגרסאות ה-3.5 טון ישנה הנעה קדמית שמאפשרת להנמיך את רף ההעמסה ב-8 ס"מ, וכן תיבת 9 הילוכים אוטומטית חדשה (תיבת 6 הילוכים ידנית זמינה גם היא). הגרסאות הכבדות יותר יוצעו עם הנעה אחורית או כפולה, ותהיה גם אופציה למנוע 3.0 ליטרים עם 6 צילינדרים בהספק של 190 כ"ס. כל המנועים לוגמי סולר כמובן. גרסאות ההיסעים יציעו בין 10 ל-22 מקומות ישיבה.
כל הגרסאות של מרצדס ספרינטר יצוידו כסטנדרט במערכת בלימת חירום אוטונומית, התראה קולית על סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת עזר להתמודדות עם רוחות צד ומערכת לניטור רכב בשטח מת במראות. גרסאות ה"פרימיום", בתוספת של כ-10,000 שקלים, יוסיפו למפרט גם מערכת אקטיבית לתיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראת עייפות.
בתחום אבזור הנוחות מציע הספרינטר בגרסאות הבסיסיות הנעה ללא מפתח, מושב נהג הידראולי, שקעי טעינה מסוג Type C, ובלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold (בגרסאות האוטומטיות בלבד. מסך המולטימדיה הוא מקורי בגודל 7 אינץ' עם מערכת ה-MBUX - שמאפשרת הפעלה קולית למספר פונקציות, בדומה ל-A קלאס החדשה.
גרסאות הפרימיום מגדילות את המסך ל-10.25 אינץ' ומוסיפות גם מסך צבעוני בגודל 5.5 אינץ' בלוח המחוונים, טעינה אלחוטית לסלולארי, הגה בציפוי עור עם משטחי מגע ומראות עם קיפול חשמלי.
מרווח הטיפולים עומד על 40,000 ק"מ והאחריות היא לשנתיים בלבד מטעם היצרן. ניתן לרכוש שנה או שנתיים נוספות מהיבואן, עד ל-400,000 ק"מ.
אמיל קרעין, מנכ"ל קבוצת רכבי ההובלה וההיסעים בקבוצת כלמוביל, ציין כי בקרוב יגיעו לישראל יחידות בודדות של דגמי מרצדס ויטו החשמליים לצורכי בדיקה וניסוי, ולקראת סוף השנה צפויים להצטרף אליהם גם דגמי ספרינטר חשמליים לקראת שיווק אפשרי בעתיד. נשקל שיווק גם של הטנדר מרצדס X קלאס, אם כי כרגע הנטיה היא שלא לייבא את הרכב בשל המחירים הגבוהים.
במקביל להשקת הספרינטר, הציגה כלמוביל מערך שירותים חדש תחת השם "כלמוביל פרו". תחת השם החדש תציע היבואנית שירותי מימון, טרייד אין ואף ליסינג תפעולי מלא ללא חברת ליסינג חיצונית. במסגרת המהלך יאוחד מערך השירות עם מערך המכירות.
לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות