בקצרה:
- מרצדס מעדכנת את ה-EQA וה-EQB
- שינויי עיצוב קטנים וטווח מוגדל במעט
- שיווק מקומי במהלך 2024
הפנים החדשות: מרצדס מעדכנת את צמד רכבי הפנאי החשמליים, ה-EQA וה-EQB, גרסאות מוסבות להנעה נקייה מזיהום ל-GLA ול-GLB, בהתאמה.
שינויי העיצוב צנועים, ומתמקדים בעיקר בחרטום עם יחידות תאורה ופס תאורה המחבר ביניהן וסבכה שונה. בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע גדול ("10.25) כציוד תקני, הגה שלוש צלעות בעיצוב שונה ואופציה למערכת שמע משודרגת של בורמייסטר.
חשמל משופר: מערכות ההנעה נותרו דומות, עם 190 כ"ס בגרסאות הנעה קדמית (250) או בגרסאות הנעה כפולה עם 228 כ"ס או 292 כ"ס (ב-300 ו-350 בהתאמה). כולן ניזונות ממצברי 66.5 קוט"ש בעוד גרסת ההנעה הקדמית מוצעת גם עם מצברי 70.5 קוט"ש (מכונה 250+). מערכת הטעינה המהירה נותרה כבעבר (100 קילוואט) ומאפשרת מילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה.
לדברי מרצדס, שינויים אווירודינמיים כמו גם צמיגים בעלי התנגדות נמוכה לגלגול וניהול אנרגיה מתקדם יותר מאפשרים הוספת כ-30 ק"מ לטווח הנסיעה, עם 560 ק"מ במקרה של ה-EQA +250 ו-536 ק"מ במקרה של ה-EQB +250. עוד שינוי הוא לאפשרות שמקבל ה-EQB לגרור, שלא הוצע בדגם היוצא, עם 1.4 טון במקרה של גרסת ההנעה הקדמית ו-1.7 טון לכפולה.
מה אנחנו חושבים: העדכון שמרצדס מעבירה את צמד רכבי הפנאי מתבצע כשנתיים וחצי בלבד לאחר השקתם העולמית, ומדגים בכך את ההתקדמות המהירה מאי פעם בתעשיית הרכב בעידן החשמל, כזו שמחייבת את היצרניות לעדכונים תכופים על מנת להישאר רלוונטיים.
מצד שני, העובדה כי מדובר בדגמים על פלטפורמה מוסבת לחשמל עשויה להקשות עליהם מול מתחרים על בסיס ייעודי ומתקדם יותר כמו אודי Q4 וג'נסיס GV60.
פורסם לראשונה ב- 24.08.23
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות