דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משפחתיות אירופאיות חשמליות? רק לקראת סוף העשור

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אחרי כמעט שלוש שנים הסתיימו בעיות השבבים
  • ויצרניות רכב חוזרות לייצר משפחתיות בקצב גבוה 
  • עתיד חשמלי עבורן? רק לקראת סוף העשור

זינוק במכירות של שני הדגמים סקודה אוקטביה ופורד פוקוס, מסמן לפי מומחים את חזרתה של קטגוריית המשפחתיות-קומפקטיות לקדמת הבמה. קטגוריה שהיתה מהנפגעות העיקריות מהמחסור בשבבים ובעיות האספקה בשרשרת היצור.

טויוטה קורולה סיטרואן C4 X סקודה אוקטביה

סקודה אוקטביה למשל סבלה ממחסור בשבבים ומשריפה גדולה שפרצה בספק דיפוני הדלתות. פורד פוקוס סבלה בעיקר ממחסור ברכיבים שונים, בדגש על שבבים. ובתקופה כזו של מחסור, רבות מהיצרניות - כולל פורד וסקודה - העדיפו להתמקד בייצור חשמליות ודגמי פנאי בגדלים שונים שנהנו ממרווחי שיווק גדולים יותר ממשפחתיות-קומפקטיות וסופר-מיני. וכעת, כאשר נראה שהושגה שליטה על הבעיות השונות, הקטגוריה הלוהטת של שוק הרכב מתעוררת.

נזכיר כי קטגוריית המשפחתיות היא הרביעית בגודלה באירופה, ובעשרת החודשים הראשונים של השנה נרשמה בה עליה של 15%, דומה לכלל השוק (16%+). מובילת המכירות באירופה היא עדיין פולקסווגן גולף, שהציגה נתוני מכירות דומים לשנה שעברה, אחריה אוקטביה, קורולה, פוקוס, פיג'ו 308, קיה נירו וסיד, MG4, פולקסווגן ID.3 וסיטרואן C4.

ולא רק בנזין. בתוך הקטגוריה, מכירות נאות של האוקטביה עזרו לעורר מחדש את נתח שוק מנועי הדיזל שגדל ב-2.2% בתוך המשפחתיות, עם נתח שוק של 17% בקטגוריה כולה.

מנגד נראה שהאירופאים כבר פחות מתלהבים ממשפחתיות היברידיות והיברידיות-נטענות, כששתי קטגוריות אלה ספגו ירידה משמעותית במכירות: היברידיות פחתו ב-5.7% בעיקר בשל ירידה במכירות נירו היברידית והפסקת יצור יונדאי איוניק. טויוטה קורולה היא ההיברידית הנמכרת ביותר עם נתוני מכירות דומים לאלה של שנה שעברה.

פורד פוקוס

קבוצת ההיברידיות-נטענות ספגה את הירידה הגדולה ביותר בסך 15%, על אף גידול במכירות של פיג'ו 308 ואופל אסטרה עם שקע. נתח השוק של מנועי הבנזין עדיין גדול מכולם במשפחתיות עם 46% וגידול של 20% ביחס לנתוני אשתקד. שלא במפתיע, החשמליות צומחות מהר מכולן עם זינוק של 53% וכבר נתח של 20% משוק המשפחתיות.

מה אנחנו חושבים: למרות ההתאוששות, אי אפשר לטעות בכיוון. עתיד יביא עמו יותר חשמליות ורכב פנאי, על חשבון היברידיות, הברידיות-נטענות ומנועי בנזין ודיזל.

לא במקרה הודיעה פורד כי תפסיק לייצר את פוקוס ב-2025. פיאט תפסיק באותה שנה ומוקדם מהתכנון את ייצור טיפו, ניסאן הודיעה כי הדור הבא של ליף שיוצג בסוף 2024 יהיה בעל מראה של רכב פנאי. אתם מבינים לאן זה הולך.

כי משפחתיות עם מנועי בעירה פנימית נמצאות בישורת האחרונה לקראת החלפה בחשמליות לחלוטין. בחלק מהמקרים זה יקרה רק לקראת סוף העשור, ולכן דגמים פופולריים בדור הנוכחי צפויים ל'משוך' עד כמה שניתן את חייהם עד הסוף המר (עבורם). אל תצפו למתיחות פנים גרנדיוזיות, לא לפיתוחים מתקדמים או לרעיונות חדשניים שם.

כמו במקרה של גולף ואוקטביה, שצפויים להציג דור חשמלי לחלוטין רק ב-2028.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה