באיחור של כמה חודשים ביחס למועד המקורי שהובטח, משיקה צ'מפיון מוטורס בישראל את
אודי RS3 החדשה. מדובר בגרסת ביצועים קיצונית למשפחתית הקומפקטית המוכרת, עם הספק של 400 כוחות סוס והבטחה לשיפור ניכר ביכולת הדינאמית, לעומת הדור הקודם. המחיר עומד על 460,000 שקלים לגרסת הספורטבק או 478,000 שקלים לסדאן - תוספת של 91,500 עד 105,500 שקלים לעומת ה-S3 הספורטיבית לכשעצמה.
מבחינה עיצובית, ה-RS3 נבדלת רק במעט מה-S3, עם מספר כונסי אוויר נוספים, חישוקי "19, השחרות ופתחי מפלט אובליים. מבפנים ישנם גימורי קרבון נוספים, מושבי ספורט עם תפירה שונה ולוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגות ספורט יעודיות.
החלק המעניין הוא כמובן המנוע: לעומת ה-S3 ה"רגילה" שמוצעת עם מנוע 2.0 ליטרים בהספק של 310 כ"ס, כאן הנפח עלה ל-2.5 ליטרים וההספק עומד על 400 כ"ס. נתון המומנט טיפס בכ-25% והוא עומד על 51 קג"מ, ואילו התאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה בשניה שלמה והיא עומדת ב-RS3 על 3.8 שניות בלבד. המהירות המירבית מוגבלת אלקטרונית בשני הדגמים ל-250 קמ"ש.
ההנעה היא כמובן כפולה ועל הסרן האחורי ישנו "מפצל מומנט" המחליף את הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה - בפעם הראשונה אצל
אודי. מדובר בדיסקיות מצמד נשלטות אלקטרונית הנמצאות על גל ההינע. כך למעשה חלוקת המומנט בין הגלגלים מדויקת יותר ואף מסוגלת להעביר מראש יותר כוח אל הגלגל החיצוני לטובת שיפור האחיזה בנהיגה דינאמית. מפצל המומנט מאפשר גם החלקות זנב נשלטות יותר. כדי ליהנות מהמערכת החדשה, אודי הוסיפה לבורר מצבי הנהיגה, מצב חדש בשם RS Torque Rear או אם תרצו - "מצב דריפט". כן, ברכב עם הנעה כפולה.
מפרט האבזור עשיר כצפוי והוא כולל מסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', בקרת אקלים עם 3 איזורי טמפרטורה, ריפוד עור משולב בד, כוונון חשמלי למושב הנהג, גג שמש פנוראמי, תאורת אווירה פנימית, תאורת לד מלאה, חיישנח חניה היקפיים, בלם יד חשמלי ועוד. זאת לצד מערך מלא של אביזרי בטיחות, כמקובל.
חבילת אבזור RS בעלות של 19,500 שקלים מוסיפה למפרט גם מערכת שמע משודרגת מבית B&O עם 15 רמקולים, תאורת מטריקס לד, מערכת פליטה משודרגת, חבילת עיצוב חיצונית ומתלים אדפטיביים.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות