יונדאי אלנטרה, משפחתית הסדאן של יונדאי, חוסה לאחרונה בצילן של ה-i30 והאיוניק הצעירות והמבריקות - אך עדיין רושמת מספרי מכירות נאים, בעיקר בשל מסירות לציי הרכב. האלנטרה משווקת בישראל עם מנוע 1.6 ליטר מסורתי וללא מערכות בטיחות אקטיביות, מה שמוביל את מרבית הצרכנים הפרטיים (ולא רק אותם) לשני הדגמים המשפחתיים הנוספים שמציעה יונדאי.
בשנה הבאה התמהיל הזה עשוי להשתנות, הודות למתיחת פנים מאסיבית שעברה האלנטרה. השינויים הבולטים ביותר הם בעיצוב, אך יש שיפורים גם בתחום הבטיחות ויחידת ההנעה.
עיצוב
במילה אחת - חידוד. האלנטרה זכתה לשינוי עצום בנראות החיצונית (שלא היתה רעה גם קודם), ונדמה כי המעצבים פשוט עברו עם סכין יפנית והשחיזו פינות איפה שרק אפשר. פנסי החזית קיבלו זווית שפיצית וכך גם פנסי הערפל שמתחתם; על מכסה המנוע נוספו מספר פסים בולטים וחדים, שיורדים לתוך גריל טרפזי ומחודד מבעבר.
במבט מהצד, השינוי הבולט ביותר הוא בעיצוב החדש של חישוקי הגלגלים - שלפחות בארה"ב יוצעו במידות של 15, 16 או 17 אינץ'. אצלנו היא נמכרת כיום עם חישוקי 15 או 17 אינץ'.
מאחור חל גם כן שינוי נרחב. דלת תא המטען הוחלפה ונפרש עליה שם הדגם בגדול, כפי שנעשה עם הסונטה. הפנסים קיבלו עיצוב חדש ותאורת לד פנימית, ולוחית הרישוי ירדה למטה כדי לפנות מקום לפריטי עיצוב אחרים.
תא הנוסעים ואבזור
בפנים הרכב השינויים פחות קיצוניים, אך הם בהחלט קיימים. גלגל ההגה זכה לעיצוב מחודש עם תפיחה קלה במרכזו, בדומה להגה של יונדאי i30. יחידת בקרת האקלים עוצבה מחדש, וכך גם פתחי המיזוג שקיבלו גימורים מוכספים. מתחת לבקרת האקלים הפך תא האחסון למשטח טעינה אלחוטית לסלולארי.
מערכת המולטימדיה התחדשה אף היא, אך היא כנראה תהיה פחות רלוונטית לשוק הישראלי - שימשיך לקבל את המערכות המקומיות של היבואנית כלמוביל.
בתחום אביזרי הנוחות אין שינוי משמעותי, ודאי לא כזה שניתן לומר עליו שיהיה רלוונטי לישראל. עם זאת, האלנטרה המחודשת תוצע עם ארסנל מרשים של מערכות בטיחות: בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה ותיקון סטיה מנתיב, התרעת עייפות, ניטור רכב בשטח מת במראות עם התרעת תנועה חוצה מאחור, וגם מערכת חדשה ומסקרנת שמתריעה לפני יציאה מהרכב במידה וצפויה סכנה.
על פי הצהרות קודמות של היבואנית כלמוביל, כל דגם חדש או מחודש שיגיע לישראל יצויד במלוא אביזרי הבטיחות האפשריים. מכאן ניתן להסיק שמתיחת הפנים של האלנטרה תביא לשיפור של ממש בתחום הזה גם בישראל.
יחידת הנעה
השוק האמריקאי יהנה ממגוון רחב של מנועים באלנטרה: החל ממנוע 1.4 ליטר טורבו עם 128 כ"ס, דרך מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי 147 כ"ס ועם תיבה אוטומטית ועד למנוע 1.6 ליטר טורבו עם הספק של 201 כ"ס ותיבה כפולת מצמדים.
אצלנו השינוי יהיה קל יחסית. עדיין נקבל את האלנטרה עם מנוע 1.6 ליטרים אטמוספרי (כלומר, ללא טורבו), אך זה צפוי להיות מנוע חדש וחסכוני יותר, במחיר של ירידה קלה בהספק: 123 כ"ס במקום 127 כ"ס כיום. המנוע החדש ישודך לתיבת הילוכים רציפה לעומת תיבה אוטומטית בדגם היוצא, מה שאמור להביא לשיפור בצריכת הדלק.
מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, נמסר כי עדיין לא ידוע מתי תגיע האלנטרה המחודשת לישראל.
לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות