בחודש נובמבר 2018 עלו על כבישי ישראל 16,054 כלי רכב חדשים (לא כולל מוניות). מדובר בירידה של 9.7% לעומת חודש נובמבר בשנה שעברה, אז נמסרו 17,788 כלי רכב.
מתחילת השנה נמסרו 262,390 כלי רכב חדשים בישראל, נתון המשקף ירידה של 4.8% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אז נמסרו 275,765 רכבים.
לקראת סיום השנה הקלנדרית מוצגים בטבלה שלפניכם 20 המותגים המובילים ולצידם נתח השוק אותו תופס כל מותג.
מותגי קבוצת כלמוביל מציגים עליה נאה בנתח השוק - יונדאי עם עליה עקבית הודות למכירות חזקות של איוניק וטוסון, וההשקה של יונדאי קונה בתחילת השנה. מיצובישי נהנית משנה מצוינת גם כן, עם עליה של כמעט 20% במכירות לאחר ההשקות של ASX ואקליפס קרוס.
בקרסו מוטורס אין אחידות: לצד עליה של 0.75% בנתח השוק של ניסאן, מותג רנו, שהציג ירידה עקבית במכירות מתחילת השנה, צמצם את נתח השוק שלו בכ-0.4%.
בדלק מוטורס נרשמה עליה במאזדה, לצד ירידה מתמשכת של פורד - שאיבדה השנה גם את הפוקוס. אצל צ'מפיון מוטורס נרשמו ירידות בפולקסווגן, סקודה ואודי, לצד עליה נאה בסיאט.
נתח השוק של מותג טויוטה הצטמצם ב-0.9%, מה שמשקף גם ירידה של 12.6% במכירות לעומת השנה שעברה (סך של 26,657 רכבים). נזכיר כי בשנה הקרובה עתידה טויוטה להשיק בישראל מספר דגמים חשובים וביניהם הדור החדש של הקורולה, שתשווק גם בגרסה היברידית, ורכב הפנאי ראב 4 בדור חדש לגמרי - אלו ודאי ישנו את המספרים.

סוזוקי (12,852 רכבים) מתברגת במקום השביעי, למרות ירידה של מעל 20% במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
שני המותגים העיקריים של קבוצת לובינסקי מזנבים בעשיריה המובילה, עם ירידה קלה בסיטרואן לצד עליה בפיג'ו. בשנה הבאה צפויה סיטרואן להתחזק עם ההשקות של הברלינגו וה-C5 איירקרוס.
בקרב מותגי היוקרה, אודי ממשיכה להוביל עם 3,999 רכבים (ירידה של 12.7% במכירות) ונתח שוק של 1.52%. מרצדס עם 3,570 רכבים (כולל מסחריות, ירידה של 4.8% במכירות) ונתח שוק של 1.36% וב.מ.וו עם 3,223 רכבים (ירידה של 4.2% במכירות) ונתח שוק יציב של 1.23%.

פורסם לראשונה ב- 04.12.18
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות