דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נוגעים ב-200 אלף: יבואני הרכב מתעקשים על האטה, השוק מזנק ב-10 אחוזים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • למרות הזינוק, יונדאי, טויוטה, קיה ומאזדה רושמות ירידה
  • שני מותגים סיניים חדשים התבצרו בעשירייה המובילה
  • אבל הנתונים מראים - יש סיניות מצליחות, ויש שלא

האטה? לא אצלנו: חודש יולי הסתיים עם למעלה מ-23 אלף רכבים חדשים שעלו על הכביש, נתונים דומים מאוד לאלו שנרשמו בחודשים הקודמים, ועדיפים בבירור על אלו שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד. בסך הכל עלו השנה 198 אלף רכבים חדשים על כבישי ישראל, ספר שאינו כולל אוטובוסים, משאיות, כלי רכב דו-גלגליים ורכב שהגיע ארצה בייבוא אישי או מקביל.

פקק תנועה באיילון

העליה לעומת אשתקד עומדת על כ-9.5% , נתון שמפריך את טענות יבואני הרכב על ירידה בביקושים. על פניו, טענות שאינן משוללות יסוד: עליית הריבית, אחרי שנים של ריביות אפסיות, מקשה על לקוחות רבים להשיג מימון; גם האינפלציה המשתוללת ומצב הרוח הלאומי, גורמים ללקוחות רבים להמתין עם ביצוע עסקאות בסכומים גדולים.

אלא שנתוני המסירות בכל זאת מצביעים על שוק שנמצא ברמת פעילות גבוהה, בין היתר בשל דרישה גוברת מצידן של חברות הליסינג, וגם בשל הביקוש העירני לרכב חשמלי שגורם ללקוחות להעדיף את תשלומי הריבית על פני הוצאות הדלק המכבידות.

שיעור הרכבים החשמליים שנמכרו נותר דומה לחודשים הקודמים, עם נתח של 16.3% מתחילת השנה. הרכבים ההיברידיים ירדו לנתח של 12%, בעוד ההיברידיים-נטענים תופסים נתח של 5.7% בלבד. היצרנית שמובילה את שוק החשמליות היא BYD שהגיעה החודש לכמעט 11 אלף מסירות, ואחריה ג'ילי עם קרוב ל-5,000 מסירות, יונדאי שחלפה על פני טסלה ומסרה 3,500 חשמליות, בעוד האמריקאית הסתפקה ב-3,300 מסירות.

בצמרת אין שינוי: את טבלת המסירות הכללית מובילה עדיין יונדאי, למרות ירידה של 5%. אחריה קיה שירדה באחוז בודד, טויוטה שצללה ב-22% ומאזדה שירדה ב-9%. במקום החמישי והשביעי מתמקמות צמד יצרניות סיניות חדשות בשוק המקומי, BYD וצ'רי - האחריות יחד על כ-20 אלף מגכוניות חדשות בחצי שנה - וביניהן סקודה שרשמה צמיחה של 17%.

עוד ברשימת היורדות ניתן למצוא את מיצובישי (13%-), סיטרואן (17%-), שברולט (27%-), ניסאן (26%-) וב.מ.וו (34%-). לעומת זאת, עליות בולטות נרשמו אצל סוזוקי (27%+), פיג'ו (17%+), ג'ילי (77%+), רנו (102%+), סובארו (24%+) וטסלה (63%+).

לא כל הסיניות דומות: למרות שהמכונית הנמכרת ביותר בישראל היא סינית (BYD אטו 3), ולמרות ששני מותגים סיניים מככבים בעשיריה המובילה, המירוץ אחר מותגי רכב חדשים מהמזרח לא תמיד מביא תוצאות חיוביות. לצד כמה מותגים סיניים שזוכים להצלחה משמעותית, ובראשם BYD, צ'רי, ג'ילי ו-MG, ישנם כמה מותגים שרשמו נתונים מאכזבים.

BYD אטו 3 ג

בסרס אולי יכולים להיות מרוצים לאחר שמסרו כ-600 יחידות מדגם ה-3 המיושן, שאליו יצטרף בקרוב דגם חדש ומודרני הרבה יותר, אך בכלמוביל ציפו ליותר מהמותג הצעיר אורה, שהסתפק ב-567 מסירות. איווייז, שמדווחת על קשיים בעולם, הסתפקה ב-368 מסירות - מעט יותר מליפמוטור ו-WEY שמסרו 357 ו-309 רכבים בהתאמה.

לינק אנד קו, מותג סיני שזוכה להצלחה לא מבוטלת באירופה, מסר השנה 263 רכבים בלבד - שזה עוד טוב לעומת התוצאות של מקסוס שמסרה 200 יחידות, ובוודאי עדיף על JAC, וויה ו-EVeasy, שחצו כולן בקושי את רף 100 היחידות.

מסירות 10 המותגים המובילים:

יונדאי - 33,033 

קיה - 24,370 

טויוטה - 20,454 

מאזדה - 11,114 

BYD עם 10,930 

סקודה - 10,215 

צ'רי - 9,019 

מיצובישי - 7,468 

סוזוקי - 6,152 

פיג'ו - 5,548 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה