על פרק העיצוב אין ממש מה להרחיב – קחו את ה-S3 המוכרת ושדרגו אותה בעוד כמה פתחי אוורור וחלקים מושחרים, חישוקים בקוטר 19 אינץ' ובשני עיצובים ספורטיביים, יציאות מפלט אובליות וגדולות וגם שני צבעים ייחודיים (אפור וירוק) וקיבלתם את המראה העצבני המתבקש.
מבפנים ישנם גימורי קרבון שונים, מושבי ספורט עם תפירה בשחור, אדום ולראשונה גם בירוק, כמו גם לוח מחוונים עם תצוגות RS ייעודיות כמו למשל מד כוחות G, זמני הקפות, זמני תאוצה ל-100 ו-200 קמ"ש, רבע מייל, כמו גם מד סל"ד המשנה צבעו במצב הידני מירוק, לצהוב ולאדום ואף מהבהב כסימן לשלב האידיאלי להעברת ההילוכים (אופציונלי גם בתצוגה העילית). במסך המולטימדיה נמצא תצוגות נוספות לטמפרטורת נוזל הקירור, המנוע, שמן תיבת ההילוכים, כמו גם מצב לחץ האוויר בצמיגים.
מנוע וביצועים
החלק המעניין כמובן באודי RS3 הוא המנוע, וכמו בדור הקודם מדובר באחד מהמנועים האהובים שיש – 5 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים, מגדש טורבו והספק של 400 כ"ס המושגים ב-5,600 סל"ד ועד 7,000 סל"ד, כאשר נתון המומנט המירבי עומד על 50.9 קג"מ הזמינים מ-2,250 סל"ד ועד 5,600 סל"ד גם כן (48.9 קג"מ ב-1,700 סל"ד בדור הקודם).
אל המנוע משודכת תיבת כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות, שיפור של 3 עשיריות השנייה לעומת הדור הקודם. המהירות המירבית מוגבלת ל-250 קמ"ש, ועם חבילת שדרוגים ניתן להגיע עד 280 קמ"ש. אך זה לא הכל, כי עם חבילת RS Dynamic ניתן להגיע עד למהירות מירבית של 290 קמ"ש ובנוסף היא כוללת גם בלמים קרמיים.
ההנעה כמובן כפולה ועל הסרן האחורי ישנו "מפצל מומנט" המחליף את הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה. מדובר בדיסקיות מצמד נשלטות אלקטרונית הנמצאות על גל ההינע. כך למעשה חלוקת המומנט בין הגלגלים מדויקת יותר ואף מסוגלת להעביר מראש יותר כוח אל הגלגל החיצוני לטובת שיפור האחיזה בנהיגה דינאמית. מפצל המומנט מאפשר גם החלקות זנב נשלטות יותר. וכדי ליהנות מהמערכת החדשה, אודי הוסיפה לבורר מצבי הנהיגה, מצב חדש בשם RS Torque Rear או אם תרצו "מצב דריפט".
מצב נהיגה נוסף נקרא RS Performance והוא הותאם במיוחד למסלול ולצמיגי סמי-סליק הזמינים לראשונה כאופציה בעת הזמנת הרכב – פירלי P Zero "Trofeo R". מצבי הנהיגה החדשים מצטרפים לאפשרויות המוכרות של "נוחות", "אוטומטי", "דינאמי", "RS אישי" ו"חיסכון".
אך זה לא הכל. לשיפור התנהגות הכביש הגדילה אודי את הקאמבר (השלילי) של הגלגלים הקדמיים במעלה אחת ובחצי מעלה את אלו האחוריים, לעומת ה-A3 הרגילה, כמו גם הרחבת הסרנים ב-33 מ"מ מלפנים ו-10 מ"מ מאחור - התוצאה היא שיפור בתגובת ההיגוי ויכולת הפנייה. כמו כן הדור החדש מקבל מערכת מתלים חדשה הכוללת גם בולמים חדשים המכוילים לתגובות מהירות ומדויקות יותר, כך לפי אודי. בולמי RS אדפטיביים יוצעו כאופציה ולהם 3 מצבים – נוחות, איזון וספורט. המרכב נמוך ב-10 מ"מ לעומת ה-S3 וב-25 מ"מ לעומת A3. עוד נמצא ב-RS3 החדשה הגה בעל יחס תגובה משתנה, ולמערכת הפליטה הספורטיבית וסת זרימה להעצמת הצליל.
וכדי לעצור את 400 הסוסים מצוידת ה-RS3 החדשה בבלמים חדשים בעלי קליפר 6 בוכנות מלפנים החובק דיסקית בלימה בקוטר של 375 מ"מ, כאשר מאחור ישנה דיסקית בקוטר 310 מ"מ ולדברי אודי זרימת האוויר לקירורם שופרה ב-20%. למערכת הבלמים הקרמיים האופציונלית דיסקיות בקוטר 380 מ"מ והיא קלה ב-10 ק"ג לעומת בלמי הברזל. לבלמי הברזל קליפרים בצבע שחור או אדום ולבלמים הקרמיים קליפרים בצבע אדום, כחול או אפור.
פורסם לראשונה ב- 20.07.21
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות