מותג מכוניות הספורט הבריטי כבר חוגג 106 שנים, אך רק כעת הוא מציג את רכב הפנאי הראשון בתולדותיו. אסטון מרטין בחרה לעשות זאת דווקא בסין - אחד משווקי הרכב המתפתחים והגדולים בעולם. מהיבואנית המקומית נמסר כי לקוחות ישראלים יוכלו להזמין את הרכב החל מהיום, במחיר של 1,690,000 שקלים, אך מכוניות ראשונות יגיעו ארצה רק ברבעון השני של 2020. תג המחיר הזה מציב את ה-DBX כרכב יקר משמעותית בהשוואה למזראטי לבנטה ופורשה קאיין, אך מנגד הוא זול משמעותית מבנטלי בנטאיגה ודומה במחירו ללמבורגיני אורוס.
אסטון מרטין יצקה לרכב הפנאי מאפייני רבים שמוכרים מרכבי הספורט של המותג, חדשים והיסטוריים כאחד. בחזית תמצאו כמובן את השבכה האייקונית של אסטון מרטין, יחד עם פתחי כניסת אוויר עיליים ופתחי אוורור לבלמים המוקפים בתאורת לד. בדלתות הצד לא תמצאו מסגרת חלון וידיות הפתיחה נטמעות בתוכן. מאחור העיצוב שאב השראה מהונטאג' עם חתימת הפנסים ועיצוב דלת תא המטען. בפנים העיצוב מודרני ומשלב יוקרה קלאסית - הקונסולה צפה בין המושבים ולראשונה כיסוי הרמקולים מצופה עור. ברחבי הרכב ישנם גם דיפוני עץ כהה ועור חום יחד עם נגיעות אלומיניום ומקשי מגע.
אורכו של אסטון מרטין DBX עומד על 503.9 ס"מ, רוחבו עומד על 199.8 ס"מ, גובהו עומד על 168 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 306 ס"מ. בהשוואה למזראטי לבנטה, ה-DBX ארוך ב-3.6 ס"מ, רחב ב-3 ס"מ, גבוה ב-0.1 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו ארוך ב-5.6 ס"מ.
נפח תא המטען עומד 632 ליטרים (ועד כ-62 ליטרים בתאים נוספים) ומשקלו עומד על 2,245 ק"ג. אם תחליטו לקחת את ה-DBX שלכם לנסיעת שטח, דעו כי מרווח הגחון שלו עומד על 19 ס"מ, ולו זווית גישה של 22.2 מעלות וזווית נטישה של 24.3 מעלות (ועד 25.7 ו-27.1 מעלות כאשר הרכב מוגבה). כמו כן הוא מסוגל לנסוע בעומק מים של עד 50 ס"מ.
מנוע וביצועים
לאסטון מרטין DBX מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטרים, מתוצרת מרצדס. המנוע מספק 550 כ"ס ב-6,500 סל"ד ונתון מומנט מירבי של 71.3 קג"מ הזמינים מ-2,200 סל"ד ועד 5,000 סל"ד.
המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים ולהנעה כפולה המאפשרת חלוקת כוח בין הסרן הקדמי לאחורי ובין הגלגלים האחוריים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות והמהירות המקסימלית עומדת על 291 קמ"ש. למנוע מערכת לניתוק צילינדרים המסייעת בצמצום צריכת הדלק, אך למרות זאת מדובר על צריכת דלק משולבת העומדת על 6.9 ק"מ לליטר.
ל-DBX בורר מצבי נהיגה (4 לכביש ו-2 לשטח) המשפיע בין היתר על הדיפרנציאל האחורי מוגבל ההחלקה, בקרת היציבות, בקרת המשיכה ומערכת העזר לירידה במדרון. בנוסף ישנו מצב התאמה אישית אשר ניתן לשייך למפתח מסוים ולאפשר כוונונים אוטומטים בעת הכניסה לרכב. מתלי אוויר אדפטיביים מאפשרים להגביה את המרכב לגובה של 45 מ"מ ולהנמיכו ב-50 מ"מ.
לאסטון מרטין DBX חישוקים קלים בגודל 22 אינץ' כסטנדרט, בעלי צמיגים קדמיים במידה 285/40 ומאחור 325/35. כדי לעצור את המאסה הגדולה ישנן דיסיקיות בלימה קדמיות בגודל 410 מ"מ עם קליפר 6 בוכונות ו-390 מ"מ מאחור עם קליפר בעל בוכנה אחת.
אבזור ובטיחות
כמקובל במותגי העילית רשימת האבזור האופציונלי ארוכה במיוחד, אך בכל זאת מציינים באסטון מרטין את רשימת האבזור התקני - וגם היא עשירה בהחלט. ל-DBX לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת מולטימדיה בעלת מסך בגודל 10.25 אינץ' שפותחה בשיתוף מרצדס, ריפודי עור, דיפוני תקרה ווילון לחלון הפנורמי מאלקנטרה, מושבים קדמיים והגה מתכוונים חשמלית עם זכרונות גם למראות, חימום לכל המושבים, מראות פנים וחוץ נגד סנוור, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 איזורים, תאורת אווירה עם 64 צבעים, חיישני גשם, תא מטען נפתח חשמלית, חיישני חניה ומצלמות היקפיות, דוושות אלומיניום, תאורת לד מלאה ומערכת שמע בעלת 14 רמקולים בהספק של 800 וואט.
בתחום בטיחות ישנה מערכת בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, מערכת לזיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים והתרעת פתיחת דלתות עקב רכב חולף.
לדגמי אסטון מרטין בישראל – אסטון מרטין
פורסם לראשונה ב- 20.11.19
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות