למרצדס A קלאס PHEV מנוע בנזין מפיתוח משולב עם רנו. מדובר במנוע מוגדש בנפח 1.3 ליטרים המספק 160 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ הזמינים ב-1,620 סל"ד. המנוע החשמלי מספק 75 קילוואט (כ-102 כ"ס) ו-30.6 קג"מ. יחדיו הנתונים המשולבים עומדים על 218 כ"ס ו-45.8 קג"מ מרשימים. לראשונה במרצדס, ה"סטרטר" של מנוע הבנזין הוא בעצם המנוע החשמלי והרכב אינו עושה שימוש בסטרטר 12 וולט.
ל-A קלאס ההיברידית תיבה כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.6 שניות (עשירית שניה יותר בגרסת הסדאן) והמהירות המירבית עומדת על 235 קמ"ש (240 קמ"ש בסדאן). בנסיעה על חשמל בלבד המהירות המירבית מוגבלת ל-140 קמ"ש.
צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 68.9 ק"מ לליטר (כ-1.5 ליטר לכל 100 ק"מ), בעוד גרסת הסדאן מציעה 71.4 ק"מ לליטר (בזכות אווירודינמיות עדיפה). טווח הנסיעה החשמלי עומד על כ-64 ק"מ (65 ק"מ בסדאן) בתקן WLTP.
למרצדס A קלאס PHEV סוללה בגודל 15.6 קווט"ש. הטענה מעמדת טעינה ביתית (7.4 קילוואט) מ-10% ל-100% אורכת שעה אחת ו-45 דקות. בעמדת טעינה מהירה (בזרם ישיר) הטענה מ-10% ל-80% אורכת 25 דקות בלבד.
עוד מציינים במרצדס כי הודות לתכנון מחדש של מערכת הפליטה ומיכל הדלק, התפנה מקום מתחת למושב האחורי כך שהפגיעה בנפח תא המטען מינימלית (אך לא סיפקו נתון מדויק). כמו כן יחידת ההנעה פועלת בשיתוף מערכת הניווט ליצירת המסלול החסכוני ביותר תוך הצעת מסלולים הכוללים עמדות טעינה.
למרצדס A קלאס פלאג-אין הייבריד בורר מצבי נהיגה הכולל שני מצבים נוספים ובהם מצב "חשמלי" ומצב "שמירה על סוללה" (בנוסף למצבי נוחות, חיסכון וספורט). כמו כן ניתן ליהנות מביצועים מירביים גם בעת שימוש במצב החשמלי e-performance – כאשר מנוע הבנזין ישולב רק בעת "קיק-דאון". במצב נסיעה חשמלי מנופי השליטה מאחורי ההגה מאפשרים לקבוע את מינון עוצמת הבלימה החשמלית.
מאפיינים נוספים הם האפשרות להפעלת בקרת האקלים טרם הכניסה לרכב באמצעות הטלפון הסלולרי ולעומת מכוניות היברידיות אחרות ה-A קלאס מאפשרת כושר גרירה של 1,600 ק"ג (לנגרר עם בלמים).
לדגמי מרצדס בישראל – מרצדס
פורסם לראשונה ב- 19.08.19
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות