אגדות מהסוג של סובארו אימפרזה טורבו פשוט לא יכולות להיעלם סתם כך. כמעט שנתיים חלפו מאז היום האחרון בו נמכרה בישראל נינג'ת הספורט היפנית, ובימים אלו אנו מתבשרים על חזרתה המתקרבת של המכונית שכיכבה בחדרים של המוני בני-נוער מסביב לעולם: סובארו WRX. השם "אימפרזה" פינה הפעם את מקומו, אך הבסיס נשאר זהה: מכונית משפחתית סדאן עם הנעה כפולה ומנוע טורבו מפלצתי, כאשר גם הפעם תהיה אפשרות לתיבת הילוכים אוטומטית.
כמיטב המסורת, סובארו WRX החדשה תצויד במנוע בוקסר מוגדש טורבו בנפח 2.0 ליטר. ההספק יעמוד על 268 כ"ס ב-5,600 סל"ד, והמומנט נעצר על 35.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד. כמו בעבר, הנתונים טובים מעט מאלו של המתחרות פורד פוקוס ST, רנו מגאן RS ופולקסווגן גולף GTI. ה-WRX החדשה תוצע עם תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 יחסי העברה, ולראשונה גם עם תיבת הילוכים רציפה בעלת חלוקה מלאכותית ל-8 הילוכים. היצרנית לא מפרסמת נתוני ביצועים רשמיים, אך שמועות שמסתובבות ברשת מדברות על 5.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש בגרסה הידנית, וחצי שניה יותר בגרסה האוטומטית.
חיצונית, מדובר במכונית שמזכירה את האימפרזה הסטנדרטית - וכרגע הוצגה רק הגרסה האמריקאית, כך שסביר להניח שהורסיה האירופאית תהיה דומה יותר לאימפרזה שאנחנו מכירים מהשוק המקומי. מבחינת המימדים אין הבדלים משמעותיים בין גרסת ה-WRX לאימפרזה המוכרת, למעט תוספת של סנטימטרים בודדים לרוחב וכמובן תוספת נדיבה של גומי לצמיגים - שיהיה במידה 235/45R17. החשיפה הרשמית של המכונית מתקיימת בימים אלו בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס, ובמהלך השנה הבאה צפויה להיחשף גם הגרסה האירופאית.
לדגמי סובארו בישראל -
סובארו
פורסם לראשונה ב- 23.11.13
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות