חודשים ספורים אחרי שקונצרן פולקסווגן החל במסע לחידוש המשפחתיות הקומפקטיות, עם ההצגה של הדור השמיני של פולקסווגן גולף והדור הרביעי של סקודה אוקטביה, נחשפה אמש (ג') בספרד גם סיאט לאון החדשה, שצפויה להגיע לישראל ברבעון האחרון של השנה. בהמשך צפויה היצרנית להציג גם דור חדש לאודי A3.
מבחינה עיצובית, הלאון החדשה מציגה התקדמות איטית וזהירה ביחס לקודמתה. השינוי העיקרי הוא במעבר מקווים מחודדים וזוויתיים לסגנון מעוגל יותר, מה שגם סייע לשפר את מקדם הגרר ב-8%. בחזית ניתן למצוא שבכה קדמית במראה תלת מימדי עם יחידות תאורה ששקועות בקו אחורי יותר. פנסי הלד, נושא ששמו עליו דגש משמעותי בסיאט, כוללים לא פחות מ-22 נורות בכל אחת מיחידות התאורה ומספקים עוצמת הארה של 900 לומן, לעומת 550 לומן בתאורת לד רגילה.
לטובת העיצוב הספורטיבי, מכסה המנוע הוארך והקורות הקדמיות הוזזו לאחור. בחלק האחורי ישנה יחידת תאורה שנמתחת לרוחב הרכב - בדומה לעיצוב של קיה ספורטז'. פנסי האיתות יהיו דינאמיים ומראת הנהג תאיר את הרצפה עם הכיתוב "Hola" (שלום בספרדית) בעת הכניסה לרכב.
המימדים גדלו בעיקר לאורך: האורך עומד על 436.8 ס"מ (תוספת של 8.6 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 268.6 ס"מ (תוספת של 5 ס"מ), בעוד מימד הרוחב נחתך ב-1.6 ס"מ ועומד על 180 ס"מ בדיוק, ואילו מהגובה קוצצו 3 מ"מ זניחים וכעת עומד הנתון על 145.6 ס"מ. גם בגרסת הסטיישן נרשמו שינויים דומים. נפח תא המטען, לעומת זאת, נותר זהה בגרסת ההאצ'בק עם נתון של 380 ליטרים, בעוד הסטיישן קיבלה 30 ליטרים נוספים והגיעה לנתון של 617 ליטרים.
בתוך תא הנוסעים ניתן למצוא עיצוב דומה מאוד לזה שהציגו הדורות החדשים של האוקטביה והגולף, עם מסך מולטימדיה צף בגודל 10 אינץ' ("8.25 בגרסאות הבסיס), לוח מחוונים וירטואלי, דשבורד נמוך וידית הילוכים אלקטרונית זעירה. מסך המולטימדיה לא מציע כפתורים פיזיים כלל, אך במקומם ישנה אפשרות להפעלה קולית נרחבת וכן אפשרות להפעלה על פי מחוות יד - פיצ'ר ששמור בדרך כלל לרכבים יקרים יותר.
מערכת המולטימדיה של הלאון תוצע גם עם כרטיס סים מובנה, לפחות באירופה, ותאפשר בעתיד עדכוני תוכנה והוספת יכולות. באירופה תציע המערכת גם ממשק למוקדי החירום, ובשעת תאונה תשלח לגורמים המתאימים את נתוני המיקום של הרכב, צבעו, מספר הנוסעים ועוד. אפליקציית סלולאר יעודית תאפשר לאתר את מיקום הרכב בחניונים ותעניק מידע על נתוני הנהיגה למטרת פיקוח מרחוק על נהגים צעירים.
רשימת אביזרי הבטיחות כוללת בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית המסונכרנת עם מערכת הניווט ומתאימה את המהירות לתנאי הדרך, אפשרות להתאמת המהירות על בסיס זיהוי התמרורים, תיקון סטיה מנתיב ומערכת חדשה לסיוע ביציאה מהרכב - שמזהה רכב, רוכבי אופניים או הולכי רגל חולפים ומתריעה בצליל ובתאורה על הדלת עצמה. כל אלו הביאו את סיאט להצהיר כי הלאון החדשה תהיה "הסיאט הבטוחה ביותר אי פעם".
היצע המנועים של הלאון דומה מאוד לזה של הגולף והאוקטביה, כצפוי. מנועי הטורבו-בנזין המוכרים, בנפח 1.0 ו-1.5 ליטר עם 110 ו-150 כ"ס בהתאמה, יוצעו גם עם יחידת הנעה מיקרו-היברידית במתח של 48 וולט ועם תיבה ידנית או DSG לבחירה. בנוסף יוצעו מנועי דיזל בנפח 2.0 ליטרים עם 115 או 150 כ"ס, כאשר הסטיישן תשווק גם עם אופציה להנעה כפולה. בפסגת היצע הבנזין יהיה טורבו בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 190 כ"ס.
הלאון פלאג-אין הייבריד תצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים, אשר בשילוב עם המנוע החשמלי מציג הספק מירבי של 204 כ"ס. סוללת 13 קוט"ש תעניק ללאון טווח נסיעה חשמלי של 60 קילומטרים. הלאון פלאג-אין הייבריד תוצע גם במרכב ההאצ'בק וגם בסטיישן, עם תיבת הילוכים ידנית או DSG כפולת מצמדים.
לצפייה בכל דגמי סיאט בישראל
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות