האוקטביה בדור הרביעי נחשפה לפני כ-4 חודשים והיא עתידה להגיע אלינו בסוף השנה. כעת חושפת היצרנית הצ'כית את גרסת הביצועים הספורטיבית, שתשווק עם יחידת הנעה היברידית נטענת בלבד. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה בישראל, טרם נמסר מידע אודות מועד השיווק בישראל.
בדומה לדגם היוצא, גם לגרסה ה-RS החדשה יש הספק של 245 כ"ס, אך לעומתו - וגם לעומת הגולף GTI והקופרה לאון החדשות - היא אינה מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים אלא ביחידת הנעה היבירידת נטענת המוכרת משאר דגמי קונצרן פולקסווגן (פולקסווגן גולף 8, סקודה סופרב, קופרה לאון וקופרה פורמנטור) וזוכה בסקודה לסימול iV.
מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים, אשר יחד עם מנוע חשמלי משיג הספק מירבי של 245 כ"ס ונתון מומנט של 40.7 קג"מ (לעומת 37.7 קג"מ בדגם היוצא). ל-RS iV תיבה כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים והנעה קדמית ואילו סוללת 13 קווט"ש מספקת טווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ (בתקן WLTP).
ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות (איטית ב-0.7 שניות מהדור היוצא) והמהירות המקסימלית מוגבלת ל-225 קמ"ש (250 קמ"ש בעבר).
כיאה למכונית ספורטיבית, לסקודה אוקטביה RS iV כמה מאפייני עיצוב יחודיים. הפגושים במראה ספורטיבי עם כונסי אוויר מדומים גדולים, פנסי הערפל בעיצוב שונה, נוספו גימורי חוץ בצבע שחור מבריק (לשבכה ולחצאית הקדמית, לדיפיוזר האחורי, למסגרת החלונות, לספויילר ולסמלים), חישוקי 18 אינץ' ספורטיביים (ו-19 אינץ' אופציונליים) עם קליפרים בצבע אדום, ומושבים ספורטיביים עם לוגו RS בריפוד אלקנטרה שמופיע גם על הדשבורד.
לצפייה בכל דגמי סקודה בישראל
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות