, המכונית הנמכרת ביותר של היצרן הצ'כי והמכונית האירופית הנמכרת ביותר בישראל בשנים האחרונות, נחשפה בדור הרביעי. החידושים כוללים עיצוב עדכני, טכנולוגיות חדשות והיצע מנועים נרחב, לצד גידול קל במימדים. לישראל היא תגיע ברבעון האחרון של 2020, כך נמסר מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
העיצוב החיצוני נעשה דינאמי ומחודד מבעבר, הודות לפנסים צרים יחסית מלפנים, גריל קדמי מורחב וקו גג אחורי שמקנה לה מראה דמוי קופה. העיצוב החדש מאפשר לאוקטביה להשיג מקדם גרר מצוין של 0.24. חישוקים קלים יוצעו במידות של עד 19 אינץ'.
המימדים החיצוניים רשמו גידול קל ברוב הפרמטרים. האורך עומד על 468.9 ס"מ (תוספת של 1.9 ס"מ), הרוחב על 182.9 ס"מ (תוספת של 1.5 ס"מ), הגובה על 147 ס"מ (תוספת של 0.9 ס"מ) ובסיס הגלגלים לא השתנה ועומד על 268.6 ס"מ. למרות זאת, בסקודה מצהירים כי מרווח הברכיים שופר ב-5 מ"מ. נפח תא המטען גדל ב-10 ליטרים ל-600 ליטרים בסך הכל.
עיצוב תא הנוסעים אלגנטי ונקי מבעבר, ומחולק ל"שני מפלסים". בחלק העליון ניתן למצוא מסך מולטימדיה צף ולו סליידר מגע לשינוי עוצמת הווליום ולשליטה על הזום של מערכת הניווט. מתחתיו ישנם צמד פתחי מיזוג צרים יחסית, ובין המושבים ישנו חלל המאכלס משטח הטענה לסלולארי, ידית הילוכים ממוזערת (לראשונה בסקודה) ובלם יד חשמלי שיוצע בכל הגרסאות - לטובת הוספת תאי אחסון במקום שנחסך. להגה שני חישורים בלבד ועליו ישנם כפתורי גלילה חדשים.
בלוח המחוונים ניתן יהיה לקבל כאופציה מסך דיגיטלי עם 4 סכמות עיצוב שונות. לראשונה אי פעם בסקודה, תציע האוקטביה גם תצוגה עילית של נתוני המהירות, מערכת הניווט, מערכות הבטיחות וזיהוי התמרורים.
ברשימת החידושים והטכנולוגיות מציעה האוקטביה בנוסף גם תאורת אווירה מבוססת לד עם 10 צבעים לבחירה כולל אפשרות תכנות צבעים מראש, עד חמישה שקעי USB בטייפ C (ניתן לרכוש מתאם ל-USB רגיל) ובהם שקע עליון שימוקם בסמוך למראה המרכזית ויאפשר לחבר מצלמת תיעוד נסיעה ללא צורך בכבלים שיורדים למרכז הרכב, שני כיסי אחסון למכשירים סלואריים מול המושבים האחוריים, וילונות צד למושבים האחוריים, דלת אחורית נפתחת חשמלית בהושטת רגל, וו גרירה נשלף ו"חבילת שינה" שתוצע בגרסת הקומבי בלבד ותכלול משענות ראש יחודיות מאחור ואפילו שמיכה.
ברשימת אביזרי הבטיחות תציע האוקטביה מפרט עשיר במיוחד, הכולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית - ובנוסף יוצעו עוד מספר פיצ'רים חדשניים. למשל, כפי שהוצג בגולף, המערכת לניטור שמירת מרחק מלפנים תזהה הולכי רגל ורוכבי אופניים ותציע היגוי אקטיבי לטובת תמרוני התחמקות; בכניסה לצומת, לפני פניה שמאלה, תזהה האוקטביה תנועה המגיעה מלפנים ותספק התרעה קולית ואף בלימת חירום; תאורת "מטריקס לד", אשר תוצע כאופציה, תכלול 22 נורות לד בכל אחד מפנסי החזית ותאפשר הימנעות מסנוור תוך שמירה על אורות גבוהים; בקרת השיוט האדפטיבית תשולב במערכת לזיהוי תמרורים ובמערכת הניווט, תשאב מידע על המהירות המותרת ותתאים את מהירות הנסיעה של הרכב.
היצע המנועים כולל את כל המגוון שהוצג בגולף החדשה לפני מספר ימים. הגרסאות הרלוונטיות לשוק הישראלי הן בעיקר גרסאות ה-1.0 וה-1.5 ליטר, כאשר לשתיהן משודכת מערכת מיקרו היברידית במתח של 48 וולט המסייעת בתאוצות ומאפשרת שיוט לזמן קצר באמצעות חשמל בלבד.
מנוע ה-1.0 ליטר מייצר הספק של 110 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ, ומאפשר לאוקטביה להאיץ ב-10.6 שניות ל-100 קמ"ש בדרך למהירות מירבית של 206 קמ"ש. מנוע ה-1.5 ליטר משפר את ההספק ל-150 כ"ס ואת המומנט ל-25.5 קג"מ, מקצר את המיאוץ ל-8.4 שניות ומגיע למהירות מירבית של 228 קמ"ש. שתי הגרסאות האלו משודכות לתיבת DSG כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים.
גרסה נוספת שעשויה לעניין את השוק הישראלי מצוידת במנוע 2.0 ליטרים בהספק של 190 כ"ס ועם מומנט של 32.6 קג"מ. גם לה תיבת DSG עם 7 הילוכים, אך ההנעה היא כפולה והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות בלבד.
גרסת הפלאג-אין הייבריד מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים ובמנוע עזר חשמלי, אשר מספקים יחד 204 כ"ס ו-35.7 קג"מ. התיבה היא DSG אך עם 6 הילוכים במקרה הזה, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות. סוללת 13 קוט"ש מעניקה לאוקטביה הנטענת טווח נסיעה חשמלי של 55 קילומטרים, ומצמצמת את תא המטען לנפח של 450 ליטרים בלבד.
בנוסף תוצע האוקטביה ברחבי העולם גם עם מנועי 1.0 ו-1.5 ליטר ללא מערכת מיקרו היברידית - אך עם תיבה ידנית בלבד, וכן בגרסאות הצורכות גז טבעי וב-6 גרסאות דיזל שונות. גרסת RS ספורטיבית צפויה להגיע בהמשך הדרך.
לדגמי סקודה בישראל -
סקודה
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות