סקודה חושפת את הדור הרביעי של הפאביה, שעוברת באיחור מסוים לפלפטורמת ה-MQB-A0 העדכנית של הקונצרן. השינוי הוביל לגידול משמעותי במימדים, כאשר במקביל שדרגה היצרנית גם את רשימת אביזרי הנוחות והציוד הבטיחותי. מהיבואנית צ'מפיון מוטורס נמסר כי הדגם המעודכן צפוי להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית או בתחילת השנה הבאה.
המימדים, כאמור, צמחו באופן משמעותי ומציבים את הפאביה כמכונית הארוכה והרחבה ביותר בקבוצתה: האורך עומד על 410.8 ס"מ, תוספת של 11 ס"מ לעומת הדור היוצא; לבסיס הגלגלים נוספו 9.4 ס"מ והוא עומד כעת על 256.4 ס"מ, ארוך אפילו ב-5 ס"מ בהשוואה לבסיס הגלגלים של האוקטביה מהדור הראשון. הרוחב עומד על 178 ס"מ (4.8+ ס"מ) ואילו הגובה עומד על 145.9 ס"מ (0.8 ס"מ פחות). נפח תא המטען עומד על 380 ליטרים, תוספת של 50 ליטרים בהשוואה לפאביה היוצאת – אך עדיין קטן במעט מהנתון הרשמי של רנו קליאו.
בסקודה מציינים כי הושם דגש משמעותי על שיפור היכולות האווירודינאמיות של הדגם, כאשר בין היתר נוספו תריסים אקטיביים להזרמת אוויר בתחתית הפגוש הקדמי, חומרי דיפון נוספים ברצפת הרכב, ספוילר מעוצב בראש דלת תא המטען וכנפונים קטנים בצידי הרכב. מקדם הגרר שהושג, 0.28, הוא מהטובים בקבוצת הסופר מיני.
גם תא הנוסעים עבר עדכון משמעותי, עם אופציה לריפוד בגווני נחושת ותפירה תואמת, מסך מולטימדיה צף בגודל מירבי של 9.2 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', תאורת אווירה (שניהם אופציונליים) ופתחי מיזוג עגולים בפינות – לראשונה בסקודה. ידית ההילוכים הזעירה שהופיעה באוקטביה לא הגיעה לאחות הצעירה. במושב האחורי ניתן יהיה לקבל פתחי מיזוג נפרדים – פריט נדיר בסגמנט. מערכת המיזוג מלפנים, עם אופציה לבקרת אקלים מפוצלת, נשלטת בחלקה מהמסך.
היצע המנועים כולל את המגוון המוכר של הקונצרן, ללא הנעה היברידית ואפילו ללא מערך היברידי-מתון. הקהל הישראלי יזכה ככל הנראה לפגוש את הפאביה עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1,000 סמ"ק בהספק של 110 כ"ס, בשילוב עם תיבת ה-DSG כפולת המצמדים. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת בגרסה זו 9.5 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 18.1 ק"מ לליטר. בנוסף תציע היצרנית גם את מנוע ה-1.5 ליטרים עם הספק של 150 כ"ס, תאוצה של 7.9 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק של 17.8 ק"מ לליטר.
גרסאות ידניות יוצעו גם בהספקים חלשים יותר, של 65 או 80 כ"ס עם מנוע אטמוספרי, או 95 כ"ס במנוע הטורבו הקטן. מיכל הדלק גדל מ-40 ל-50 ליטרים, כך שהפאביה החדשה תוכל להציע טווח נסיעה מירבי של 900 קילומטרים ללא תדלוק.
בתחום הבטיחות תציע הפאביה מפרט מרשים הכולל 6 או 9 כריות אוויר (בהתאם לגרסה), בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, ניטור שטחים מתים במראות הצד עם טווח גילוי מוגדל של 70 מטרים, מערכת לחניה אוטומטית, זיהוי תמרורים וכאופציה תוצע גם מערכת Travel Asist, שמאפשרת מעקב אחרי רכב מוביל עד למהירות של 210 קמ"ש וכן מציעה שמירת אקטיבית על מרכז הנתיב.
ברשימת אביזרי הנוחות ניתן לפגוש בטעינה אלחוטית לסלולארי, גג שמש פנוראמי, גלגל הגה מחומם, חימום לשמשה הקדמית וקישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
כרגיל אצל סקודה, מעניינת לא פחות היא רשימת אביזרי ה"סימפלי קלבר" – אותם פריטי שימושיות ונוחות יחודיים. בנוסף לפריטים המוכרים שכוללים מגרד קרח בתוך דלתית מיכל הדלק או תא למטריה בדלת הנהג, נפגוש כאן גם במחזיקים למטבעות וכרטיסים בדלת תא הכפפות, מחזיק לכרטיסי אשראי או כרטיסי חניונים לצד גומי לתפיסת עט בתא האחסון שבקונסולה המרכזית, מחזיקי כוסות נשלפים מלפנים, תא נשלף לאחסון פריטים על גבי תעלת ההינע מאחור, תא אחסון גמיש ומודולארי בדופן תא המטען, מגן שמש נשלף לגג השמש הפנוראמי (שמתקפל לשליש מגודלו המקורי וניתן לאחסון מתחת לרצפת תא המטען), משענת גב מתקפלת מלפנים ושקע USB במראה המרכזית לטובת חיבור מצלמת דרך.
פורסם לראשונה ב- 05.05.21
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות