בחודש שעבר הודיע קונצרן פיג'ו-סיטרואן (פיג'ו, סיטרואן, אופל, ווקסהול, DS) על מיזוג עם קונצרן פיאט-קרייזלר (פיאט, קרייזלר, אלפא רומיאו, ג'יפ, לנצ'יה, קרייזלר, מזראטי, דודג', אבארט, ראם). לתהליך המיזוג בין שתי ענקיות הרכב ישנן השפעות כלכליות שונות ונדרשו מספר אישורים מגורמי ממשל ומנהל תקין אשר הגיעו לסיומן בחתימה על הסכם המיזוג. בשלב זה מוקדם לדעת כיצד ישפיע האיחוד, אם בכלל, על יבואני המותגים בישראל (קבוצת לובינסקי וסמל"ת).
החברה החדשה (שטרם נקבע מה יהיה שמה, ר.ס.) תהפוך ליצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם והשלישית בגדולה בעולם בהתחשב בסך הכנסות מ-8.7 מיליון רכבים וסך הכנסות משולבות העומד על כ-170 מיליארד אירו. בנוסף, לקבוצה יהיה מאזן הכנסות יציב יותר, כאשר 46% מההכנסות יגיעו מאירופה ו-43% מצפון אמריקה. החברה החדשה (שמקום מושבה יהיה בהולנד) תיסחר בבורסות צרפת, איטליה וניו-יורק.
צוות ההנהל הבכיר יכלול את ג'ון אלקן (יו"ר FCA הנוכחי) כיו"ר הקבוצה וקרלוס טבארס (מנכ"ל קונצרן PSA הנוכחי) כמנכ"ל הקבוצה החדשה. בנוסף, חבר המנהלים (דירקטוריון) ימנה 11 אנשים כאשר 5 יבחרו על-ידי פיאט-קרייזלר (כאשר היו"ר ג'ון אלקן יהיה אחד מהם) ו-5 יבחרו על-ידי פיג'ו-סיטרואן ואילו חבר ההנהלה הנוסף יהיה קרולס טבארס – מנכ"ל החברה. כמו כן יהיו שני חברים נוספים – האחד ייצג את עובדי FCA והשני את עובדי PSA.
האיחוד יצור חיסכון ישיר של 3.7 מיליארד אירו בעלויות התפעול וזאת מבלי לסגור אף מפעל (חיסכון בשימוש בפלטפורמות משותפות, דגמי מנועים ועוד), עם הצפי לרווח נקי כבר מהשנה הראשונה. בנוסף החברה החדשה תמנף את ההשקעות בפיתוח פתרונות חבורה מתקדמים, טכנולוגיות חדשניות, הנעות מתקדמות, נסיעה אוטונומית ומכונית מקושרת. יחד עם זאת יושם דגש על מגוון דגמים רחב בין המותגים השונים, כאלה הנתפסים כחזקים בשווקים ובקטגוריות מסוימות והגברת שביעות רצון הלקוחות.
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות