הנעה אחורית, 6 צילינדרים, תיבה ידנית ובלי טיפה של חשמל: ניסאן מציגה מכונית ספורט חדשה לחלוטין, ועושה את זה בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. הדור השביעי בשושלת ה-Z של ניסאן מוותר על התוספת המספרית לשם הדגם, ויכונה בשם הקצר "ניסאן Z". השיווק בארה"ב צפוי להתחיל בעוד כחצי שנה, אך ביבואנית קרסו מתקשים להעריך מתי תגיע המכונית לישראל - זאת לאחר עיכובים חוזרים ונשנים בהשקות של דגמים אחרים.
ניסאן Z החדשה זוכה לעיצוב ספורטיבי-קלאסי עם נגיעות רטרו. צמד חצאי העיגולים בתאורת הלד בחזית קורצים ל-240ZG ששווקה ביפן בשנות השבעים, בעוד החלק האחורי - שקצת מזכיר את דודג' צ'אלנג'ר - הוא סוג של מחווה לדאטסון 280ZX. הפרופורציות הכלליות של ה-Z, עם מכסה מנוע ארוך ותא נוסעים קצר, ממשיכות את המסורת העיצובית של הדורות הקודמים.
בסיס הגלגלים של ה-Z החדשה זהה לזו של ה-370Z היוצאת, עם אורך של 255 ס"מ, אך האורך הכולל של הרכב גדל בכ-5 ס"מ (437.9 ס"מ בסך הכל) ואילו לגובה נוסף חצי ס"מ (131.5).
את המנוע האטמוספרי של הדור הקודם, בנפח 3.7 ליטרים, מחליף מנוע כפול מגדשים חדש בנפח 3.0 ליטרים בתצורת V6. ההספק עומד על 405 כ"ס ב-6,400 סל"ד והמומנט עומד על 48.3 קג"מ שמתקבלים בטווח שבין 1,600 ל-5,600 סל"ד. בניסאן לא מפרסמים את נתוני הביצועים, אך טוענים לשיור של 15% במהירות התאוצה - מה שעשוי להניב נתון של 4.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, פחות או יותר.
צמד מגדשי טורבו בעלי קוטר מוקטן אחראיים על שיפור התגובות של המנוע, כאשר חיישן המהירות של הטורבו אחראי על ניצול מיטבי של יכולת הגדישה. גל ההינע עשוי סיבי-פחמן (בגרסאות הידניות) ואילו גרסאות ה"פרפורמנס" יציעו גם דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה.
המנוע מעביר את הכוח לגלגלים האחוריים בלבד, והוא ישודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 9 הילוכים אוטומטית שתצויד כמובן במנופי שליטה מגלגל ההגה. בניסאן טוענים כי ה-Z החדשה מסוגלת לעמוד בעומסי פניה גבוהים ב-13% בהשוואה לדור היוצא.
גם מערכת המתלים עברה כיול מחודש, ואילו בולמי הזעזועים קיבלו תוספת של 20% לקוטר, מה שאמור לשפר את יכולת השיכוך של הרכב. מצב הנהיגה הספורטיבי אמור לשפר את מהירות התגובה של המנוע, לשנות את הצליל ולייצר אלגוריתם שונה להיגוי.
גרסת הבסיס תצויד בחישוקי 18 אינץ' עם צמיגי יוקוהמה ADVAN Sport, רביעיית בלמי דיסק מאווררים בקוטר של 320 מ"מ מלפנים ו-307 מ"מ מאחור, ובקליפר עם שתי בוכנות מלפנים ובוכנה בודדת מאחור. גרסת ה"פרפורמנס" המוקצנת תצויד בחישוקי 19 אינץ' עם צמיגי ברידג'סטון פוטנזה S007, שבתוכם שוכנם בלמים משודרגים בקוטר 355 מ"מ מלפנים ו-350 מ"מ מאחור, עם קליפרים אדומים שכוללים 4 בוכנות מלפנים ו-2 מאחור.
בתא הנוסעים ניתן לפגוש ב-3 צבירי מחוונים אנלוגיים ששוכנים מעל מסך מולטימדיה (8 או 9 אינץ'). לוח המחוונים הוא דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', עם מספר תצוגות מתחלפות בהתאם לסגנון הנהיגה.
גרסת הבסיס תצויד במושבי ספורט בריפוד יד עם כוונון ידני, בעוד ה"פרפורמנס" הבכירה זוכה למושבי עור עם כוונון חשמלי וחימום. מפרט האבזור הסטנדרטי כולל כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת שיוט אדפטיבית, מראה מתכהה, בקרת אקלים, חיישני חניה מלפנים ומאחור, קישוריות סלולאר למערכת המולטימדיה ואת ההיצע המקובל של מערכות בטיחות אקטיביות.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות