ניסאן אלטימה שהגיעה לישראל באפריל האחרון היא למעשה דגם שהושק אי שם בנבכי 2012 וזכה לקטוף בצפון אמריקה את תואר "הדגם הנמכר ביותר של ניסאן". אי לכך, הגיע הזמן להתחדש במתיחת פנים, רק שהפעם מדובר על טיפול מקיף במיוחד.
האלטימה הנוכחית מעוצבת תחת השפה הקודמת של ניסאן, שהבטיחה אז "לשנות הכל מהיסוד". אך זו החדשה, שבאמת משנה את הכל (במה שנוגע לעיצוב) מהיסוד גורמת לאלטימה הנוכחית להיראות כמו פריט מוזיאוני.
היא מקבלת את שפת העיצוב החדשה של ניסאן, שנולדה עם המוראנו הנוכחי בשנת 2014 והמשיכה עם חשיפתה של המקסימה החדשה במשחק הסופרבול בראשון לפברואר 2015. שפת העיצוב החדשה, אותה מכנה הזרוע האמריקאית של היצרנית היפנית "זרימה אנרגטית" מציגה פנסים ראשיים רחבים יותר שעדיין עושים שימוש בצורת הבומרנג שכבר הפכה לסימן ההיכר של ניסאן, אך מציגים פרשנות שונה מעט.
ניסאן אלטימה החדשה. גורמת לנוכחית להראות כמו מיצג מוזיאונימלאכת העידון נעצרת בפנסים, וכל שאר השינויים העיצוביים גורמים לאלטימה המחודשת להיראות רדיקלית בהרבה מהמכונית אותה היא מחליפה. האלטימה המתוחה היא הראשונה לענוד את צורת ה-V הכסופה בגריל הקדמי שהתרחבה וקווי המתאר שלה הודגשו משמעותית ביחס לדגמים האחרים, הפגוש הקדמי קיבל פתח יניקה מרכזי עצום והישבן של המכונית נראה כאילו עבר לחיצה קלה במכבש שהפכה את כל האלמנטים העיצוביים לרחבים יותר ונעימים יותר לעין.
תא הנוסעים קיבל גם הוא מספר שינויים בעיצוב. ניסאן זנחה את הפלסטיקה הכסופה ועברה להשתמש בגווני שחור או בז' בהתאם לריפוד המושבים, ששודרגו גם הם. המסך המרכזי שופר עם אופציה למסכי מגע בגודל 5 או 7 אינץ', גלגל ההגה עודכן מעט ומחזיקי הכוסות קיבלו פתח נוסף שיקל על אחסון ספלים עם ידית.
ניסאן אלטימה החדשה. פלסטיקה בצבע הריפודיחד עם העיצוב, הגיע גם שיפור של מקדם הגרר האווירודינמי בעשרה אחוז - מ-0.29cd ל-0.26cd. עיקר השיפור, כך עפ"י ניסאן, הושג בזכות עיצוב החזית, האחור והשמשות של המכונית, שאחראי על ארבעה אחוז. שישה אחוזים נוספים מתחלקים שווה בשווה בין כיסוי גחון לבין תריס בגריל הקדמי שנסגר במהירויות גבוהות.
ניסאן עדכנה מעט גם את המנועים. בבסיס מדובר באותם מנועי 2.5 או 3.5 ליטר שמפיקים 182 ו-270 כ"ס בהתאמה, ומשודכים לתיבת הילוכים רציפה, אך ניסאן הטמיעה בהם מספר שינויים שמשפרים את צריכת הדלק. השינויים כוללים העלאת יחס הדחיסה מ-10:1 ל-10.3:1, שיפור היעילות הטרמית, הפחת החיכוך ושימוש במשאבת שמן חדשה ויעילה יותר. התוצאה היא צריכת דלק בינעירונית של 16.6 ק"מ לליטר במנוע הקטן (שיפור של 0.4 ק:מ לליטר) ו-13.6 ק"מ לליטר במנוע הגדול (ללא שינוי). יש לציין שמדובר בתקן האמריקאי המחמיר יותר, שלרוב מציג נתונים שקרובים יותר למציאות מזה האירופאי.
ניסאן אלטימה החדשה. שיפור מזערי בצריכת הדלקבנוסף, שיפרה ניסאן גם את בידוד הרעשים בזכות שימוש בשמשות בעלות בידוד אקוסטי משופר, את איכות הנסיעה בכל הנוגע לרעש, רעידות ו"קשיחות" הנסיעה (NVH). הדבר המשמעותי ביותר בשדרוג הנסיעה נמצא במערך המתלים. הוא אמנם נותר ללא שינוי - מתלים עצמאיים עם מוט מייצב מלפנים ומתלים רב-חיבוריים מאחור. ניסאן מתהדרת בכך שאמת המידה שלה לכיול המתלים היו מכוניות ספורטיביות אירופאיות וכי היא הצליחה להשיג התנהגות כביש מצויינת תוך שמירה על נוחות גובהה במיוחד.
לדגמי ניסאן בישראל -
ניסאן
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות