דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן אקסטרייל החדש נוחת, הפעם עם אופציה היברידית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

- ניסאן חוזרת להתחרות במיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק

- הקלף החזק: הנעה היברידית, אך במחיר יקר

- גרסת הבסיס תוצע עם מפרט אבזור דליל

אחרי 8 חודשי היעדרות, ניסאן אקסטרייל חוזר לאולמות התצוגה של היבואנית המקומית - הפעם בדור חדש לחלוטין, עם לא פחות משלוש יחידות הנעה לבחירה. הזולה ביותר (מ-199 אלף שקלים) תצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים, עם 7 מושבים; מעליה תוצע גרסה היברידית עם הנעה קדמית ו-5 מושבים (מ-234 אלף שקלים). השילוב הנחשק של הנעה היברידית ו-7 מושבים יתאפשר רק בגרסת ההנעה הכפולה היקרה (מ-250 אלף שקלים).

ניסאן אקסטרייל

האקסטרייל החדש מגיע אלינו כשנתיים וחצי לאחר שהציגה ניסאן את גרסתו האמריקאית תחת השם רוג. ביחס לקודמו הוא מבוסס על פלטפורמה (CMF-C) קשיחה יותר, עם חלקי מרכב מאלומיניום (דלתות צד, כנפיים קדמיות ומכסה מנוע) ודלת תא מטען מחומרים מרוכבים, המורה להפחית משקל. בשונה מהקשקאי החולק עימו פלטפורמה, לכל גרסאות ה-X-טרייל יש מתלה אחורי רב-חיבורי שאמור לשפר את נוחות הנסיעה.

בהשוואה לאקסטרייל היוצא הוא ארוך ב-4 ס"מ (468 ס"מ) עם בסיס גלגלים זהה (270.5 ס"מ) כאשר בשורת מושבים השלישית (בגרסאות שמצוידות בה) ישנו מקום לשני צעירים (1.6 מטר), כך לפי ניסאן. כמו בקשקאי, הדלתות האחוריות נפתחות בזווית של 90 מעלות על מנת להקל על הגישה לספסל האחורי. תא המטען מכיל 120 ליטר כשכל המושבים בשימוש (15 ליטר פחות מבעבר) ו-485 ליטר לאחר קיפול שורת המושבים השלישית (40 ליטר יותר).

ניסאן אקסטרייל

האקסטרייל ישווק כאמור בשלוש גרסאות מערכת הנעה. לבסיסית מנוע בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ויחס דחיסה משתנה, עם סיוע היברידי קליל (12V). הוא מפיק 163 כ"ס, מחובר לתיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית ומזנק ל-100 קמ"ש ב-9.6 שניות, מהר ב-1.9 שניות מהדגם היוצא.

אך מסקרנת יותר היא מערכת ההנעה ההיברידית שתשווק בשתי גרסאות. לאחת הנעה קדמית עם מנוע חשמלי שמייצר 204 כ"ס, לאחרת הנעה כפולה (213 כ"ס משולב) הנעזרת במנוע חשמלי נוסף שמחובר לגלגלים האחוריים. בשני המקרים מצוות מנוע הבנזין המוכר מגרסת הבסיס (1.5 ליטר) והוא משמש כגנרטור לטעינת הסוללות. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8 שניות בגרסת ההנעה הקדמית ו-7.2 שניות להנעה הכפולה, ובשתיהן יש מערכת בלימה רגנרטיבית עם מצב e-Pedal המאפשר להפחית את השימוש בדוושת הבלם. 

ניסאן אקסטרייל

במפתיע, אבזור גרסת הבנזין הבסיסית (ויזיה) צנוע למדי, בין היתר עם מסך מגע בהתקנה מקומית שנעדר צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, בקרת אקלים חד אזורית ומפתח מכאני להנעה. יש להניח שדגם זה מכוון לציי רכב ופחות ללקוח הפרטי.

ניסאן אקסטרייל

גרסת אסנטה כוללת בין היתר מסך מגע מקורי ("8) עם מצלמת נסיעה לאחור וחלון שמש. רוצים גם לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.3), מסך מגע גדול ("12) ומצלמות חניה היקפיות? הוסיפו 12 אלף שקל. גרסת טקנה הבכירה כוללת ריפודים דמויי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, תצוגת נתונים עלית ודלת תא מטען חשמלית, ואלה יעלו לכם 12 אלף שקל נוספים.

מערך הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה