האריאה מציג שפת עיצוב מודרנית-עתידנית, עם פנסי לד צרים בחזית שיוצרים את ה-V המוכר של דגמי המותג ו"גריל" מוחלק עם סמל ניסאן שמואר על ידי 20 נורות לד. מהצד ניתן להבחין בחישוקי 19 אינץ' בולטים (אופציה ל-20 אינץ') וגג המשתפל לאחור ליצירת מראה הקופה הטרנדי. בחלק האחורי של הרכב בולטת יחידת תאורה רוחבית וספוילר שיוצר הארכה מדומה של הגג. האריאה יוצע ב-6 אופציות של צביעה דו-גוונית (כולן עם גג שחור) וב-4 אופציות נוספות של צבע גוף בודד.
המימדים גדולים במעט מאלו של
ניסאן קשקאי אך קטנים מאלו של האקסטרייל. האורך עומד על 459.5 ס"מ (20 ס"מ יותר מהקשקאי), הרוחב הוא 185 ס"מ (4.5 ס"מ יותר) והגובה עומד על 166 ס"מ (7 ס"מ יותר). המעבר לפלטפורמה חדשה, ויעודית לרכבים חשמליים, אפשר לניסאן להשיג בסיס גלגלים נדיב של 277.5 ס"מ - ארוך ב-11 ס"מ מזה של הקשקאי וב-7 ס"מ מזה של האקסטרייל.
בתא הנוסעים מציג האריאה סגנון מינימליסטי, עם דשבורד צר וחלל ריק מתחתיו, כפתורי מגע לבקרת האקלים שמוטמעים בגוף הדשבורד וקונסולה מרכזית מתכווננת חשמלית עם זכרונות בהתאם לפרופיל הנהג. על פי ניסאן, המרווח מאחור נדיב במיוחד הודות לרצפה שטוחה ולבסיס הגלגלים הארוך. נפח תא המטען נע בין 408 ל-468 ליטרים, בהתאם ליחידת ההנעה ולגודל הסוללה.
האריאה יוצע ב-5 גרסאות הנעה שונות, כולן כאמור חשמליות לחלוטין. שתי גרסאות ההנעה הקדמית יוצעו עם סוללות בקיבולת של 63 או 87 קוט"ש, עם הספקי מנוע של 178 או 242 כוחות סוס בהתאמה.
גרסאות ההנעה הכפולה כוללות מנוע חשמלי נוסף לסרן האחורי, ויציעו הספקים של 278 כ"ס עם סוללת ה-63 קוט"ש, 306 כ"ס עם סוללת ה-87 קוט"ש או 394 כ"ס בגרסת הפרפורמנס החזקה - גם היא עם סוללת 87 קוט"ש. זמני התאוצה ל-100 קמ"ש עומדים על 7.5-7.6 שניות בגרסאות ההנעה הקדמית לעומת 5.1-5.9 שניות בגרסאות ההנעה הכפולה. טווחי הנסיעה על פי תקן ה-WLTP עומדים על 340-360 קילומטרים בגרסאות ה-63 קוט"ש, לעומת 400-500 קילומטרים בגרסאות ה-87 קוט"ש.
בשונה ממרבית הרכבים החשמליים, כאן תתאפשר בלימה רגנרטיבית גם במנוע האחורי (בדגמי ההנעה הכפולה) - במטרה לעדן את פעילות המערכת ולמנוע טלטלה מוגזמת בהאטה. הסוללה תומכת בטעינה מהירה בקצב של עד 130 קילוואט וכושר הגרירה של הרכב עומד על 1.5 טון.
מבחינה טכנולוגית יציע ניסאן אריאה את מערכת ה"פרו-פיילוט" של ניסאן, שכאן כוללת בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית המסונכרנת עם מערכת הניווט ומתאימה את מהירות הנסיעה לתמרורי הדרך ולעיקולים. בנוסף יוצעו מערכות לבלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור ומערכת לחניה אוטומטית.
מערך המולטימדיה כולל צמד מסכי 12.3 אינץ' עם תמיכה בפקודות קוליות לטובת הפעלת הניווט, המיזוג, מערכת השמע ועוד. אפליקציית סלולאר יעודית תאפשר צפיה מרחוק במצב הטעינה של הרכב והפעלה מתוכננת של בקרת האקלים.
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות