ניסאן ג'וק הוצג לראשונה בשנת 2010 בתערוכת ז'נבה ובאותה השנה גם הגיע לישראל. כ-4 שנים מאוחר יותר הוצגה מתיחת הפנים אך היא הגיעה לישראל רק שנה מאוחר יותר. מאז תחילת הייצור נמכרו כמיליון "ג'וקים" ברחבי אירופה וכעת חשפה ניסאן את הדור השני של רכב הפנאי הקטן, אחד מחלוצי אופנת הג'יפונים הקטנים, בחמש ערים אירופאיות – לונדון, פריז, מילאנו, ברצלונה וקלן. מיבואנית ניסאן בישראל, קרסו מוטורס, נמסר כי ניסאן ג'וק יגיע לישראל במהלך שנת 2020 ותאריך מדויק ימסר בהמשך.
העיצוב החדש אינו ביזארי כמו קודמו, אך הוא בהחלט בולט. גריל ניסאן העדכני בצורת V יחד עם גימור תחתון הופכי בפגוש יוצרים צורת X. התאורה בשלוש קומות כמו בדור הקודם וכעת נראית מודרנית יותר - תאורת יום צרה, פנסים ראשיים עגולים בעיצוב Y פנימי חדש ופנסי ערפל שמוטמעים בתוך כונסי אוויר מדומים. לגג הצף צביעה שונה, וישנם חישוקים קלים בעיצוב חדש במידות של 16, 17 או 19 אינץ'. כמו כן יוצעו צבע אדום חדש "שקיעה בפוג'י" שיהיה אחד מתוך 11 צבעים.
העיצוב הפנימי עבר גם הוא מהפך, עם מסך מולטימדיה צף במרכז הקונסולה יחד עם שלושה פתחי מיזוג במרכז ומחשב דרך צבעוני במרכז לוח המחוונים בגודל 4.2 אינץ' (7 אינץ' בגרסאות הבכירות).
בניסאן מציינים כי איכות החומרים עברה שדרוג משמעותי, כאשר הדשבורד והדלתות עשויים חומרים רכים ונעימים יותר. כמו כן ברמת הגימור החדשה Tekna+ תתאפשר התאמה אישית של העיצוב החיצוני והפנימי, כמו למשל בחירת צבעים לגימורים שונים בתוך הרכב.
בניסאן מבטיחים כי הג'וק החדש מרווח יותר מקודמו (משימה די פשוטה בהתחשב בכך שהג'וק היה מהצפופים בקטגוריה) והוא מציג צמיחה משמעותית במימדים לעומת הדור הראשון ומזכיר את רנו קפצ'ור החדש. אורכו עומד על 421 ס"מ (ארוך ב-7.5 ס"מ), רוחבו עומד על 180 ס"מ (רחב ב-3.5 ס"מ), גובהו עומד על 159.5 (גבוה ב-3 ס"מ), בסיס הגלגלים עומד על 263.6 ס"מ (צמיחה של 10.6 ס"מ) והוא אף ארוך ב-11.1 ס"מ מזה של ניסאן מיקרה החדשה שטרם הגיעה לישראל. נפח תא המטען עומד על 422 ליטרים (68 ליטרים יותר). למרות הצמיחה במימדים משקלו ירד ב-23 ק"ג ועומד על 1210 ק"ג.
מנוע וביצועים
ניסאן ג'וק החדש מצויד במנוע טורבו עם 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר. המנוע מספק 117 כ"ס ומומנט מירבי של 18.3 קג"מ הזמינים מ-1,750 סל"ד, או 20.4 קג"מ במצב Over Torque המאפשר זאת מהילוך שני ומעלה למשך 25 שניות בלחיצה מלאה על דוושת התאוצה.
המנוע משודך לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים או תיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים עם מנופי שליטה מאחורי ההגה. בורר מצבי נהיגה מאפשר בחירה בין שלושה מצבים – חיסכון, רגיל וספורט.
ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.1 שניות (10.4 שניות עם התיבה הידנית) והמהירות המירבית עומדת על 180 קמ"ש. נתוני צריכת הדלק טרם פורסמו בשלב זה.
הפלטפורמה החדשה מוקשחת יותר ולאור כך בניסאן מציינים כי הג'וק החדש מציע יכולות דינאמיות עדיפות.
אבזור ובטיחות
לניסאן ג'וק החדש מערכת מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ' כולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, כמו כן יוצעו אפשרויות נוספות כגון סייען גוגל, בדיקת מצב הרכב מהטלפון הסלולרי (נעילה, פתיחה, לחץ אוויר בצמיגים, מד שמן), רשת אלחוטית ברכב, ניתוח היסטוריית נהיגה, מערכת ניווט ושיחת חירום. מערכת שמע אופציונלית מבית Bose תציע 8 רמקולים וכן יוצעו בקרת שיוט, תאורת לד מלאה ואופציה לריפודי אלקנטרה או עור.
בתחום הבטיחות ישנן כעת מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט: בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, התרעת סטייה מנתיב כולל התערבות אקטיבית בהיגוי, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ומערכת זיהוי תמרורים המקושרת אל בקרת השיוט. כמו כן כאופציה ישנה בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת זהירות לנהג, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות אקטיבית, התרעת תנועה חוצה מאחור, מצלמות היקפיות ומערכת ProPilot המאפשרת נהיגה סמי-אוטונמית בכבישים מהירים ושולטת על דוושת ההאצה, הבלימה וההגה.
לדגמי ניסאן בישראל – ניסאן
פורסם לראשונה ב- 04.09.19
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות