9 חודשים לאחר שנחשפה הגרסה ההיברידית של
ניסאן ג'וק, מתחיל השיווק גם בישראל. השיפור העיקרי הוא כמובן בצריכת הדלק, אך גם הביצועים עדיפים בגרסה ההיברידית. המחיר עומד על 148,000 שקלים, יקר ב-17,000 מגרסת הבנזין של הג'וק וב-7,000 שקלים מטויוטה יאריס קרוס המתחרה - אך מנגד זול ב-2,000 שקלים מהגרסה ההיברידית של יונדאי קונה.
יחידת ההנעה של הג'וק ההיברידי כוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים ומנוע עזר חשמלי, לשניהם הספק משולב של 143 כוחות סוס - תוספת של 29 כוחות סוס לעומת מנוע ה-1.0 טורבו של גרסת הבנזין. נתון המומנט קרוב יותר, עם יתרון של 0.5 קג"מ להיברידי (20.9).
להשוואת נתונים: ג'וק בנזין מול היברידי
למרות שהג'וק ההיברידי כבד בלמעלה מ-100 ק"ג לעומת גרסת הבנזין, הוא מצליח לקצץ שניה בדיוק במיאוץ ל-100 קמ"ש, ולסיים אותו בתוך 10.1 שניות. המהירות המירבית נמוכה יותר ועומדת על 166 קמ"ש, לעומת 180 בבנזין. תיבת ההילוכים כוללת ארבעה יחסי העברה למנוע הבנזין ושניים למנוע החשמלי, עם גלגלי שיניים ישרים (ללא סינכרו) להפחתת חיכוך וללא מצמדים. המעבר בין ההילוכים מתבצע בעזרת מנוע חשמלי נוסף.
התוצאה - מלבד היתרון בביצועים, הג'וק ההיברידי גם חסכוני יותר מאחיו בכ-20% ומציג נתון רשמי של 19.6 ק"מ לליטר. נתון שכצפוי יהיה הרבה פחות אופטימי בתנאי אמת. הבדל נוסף בין השניים נמצא בתא המטען, שם מסתפק ההיברידי ב-354 ליטרים, 68 פחות מהאח המוכר.
רשימת האבזור זהה כמעט לחלוטין בשתי הגרסאות, וכוללת מסך מולטימדיה מקורי בגודל 8 אינץ', בקרת אקלים, תאורת לד בחזית, כניסה והנעה ללא מפתח ובלם יד חשמלי. ההיברידית מוסיפה למפרט גם ריפוד משולב עור וחיישני חניה מלפנים.
כמו בגרסת הבנזין, בתוספת של 5,000 שקלים ניתן יהיה לקבל חבילה הכוללת צביעה דו-גונית, חישוקים בגודל "19 ופנסי ערפל קדמיים מבוססי לד.
פורסם לראשונה ב- 09.11.22
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות