היא אחת מהמכוניות הפופולאריות ביותר בישראל, וגם באירופה היא זוכה לביקושים גבוהים. מעל 400,000 ג'וקים עלו על כבישי העולם מאז החל הייצור לפני פחות מ-4 שנים, אך בשנה האחרונה נתקל הג'וק בתחרות גוברת מצידם של יצרנים רבים שחשקו בנתח השוק שלו. שברולט טראקס, פיג'ו 2008, פורד אקוספורט וסוזוקי קרוסאובר הם רק דוגמאות מעטות לג'יפונים קטנים שמנסים בתקופה האחרונה להתחרות בהצלחה של ניסאן ג'וק - שינסה מצידו להשיב מלחמה עם דגם מעודכן שנחשף היום בתערוכת ז'נבה.
השינויים, כצפוי, לא דרמטיים. בחזית מקבל הג'וק את הפרצוף החדש של דגמי ניסאן, שראינו לאחרונה בקשקאי ובמיקרה. פנסי החזית העגולים גדלו, יחידות התאורה שמעליהם קיבלו זווית של בומרנג בדומה לפנסים האחוריים, ואילו הפגוש הקדמי קיבל אף הוא עיצוב מעודכן. מהצד ניתן להבחין בפנסי איתות שנוספו למראות הצד, ומאחור קיבל הג'וק פנסים בולטים יותר עם תאורת לד, וניפוח קל לפגוש האחורי. השינוי המשמעותי ביותר הוא בתא המטען, שגדל ב-40% וכעת יציע נפח הולם של 354 ליטרים.
מתחת למכסה המנוע, יחליף מנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין את המנוע המוכר בנפח 1.6 ליטר. מנוע הטורבו הקטן, שפגשנו לאחרונה בדגמים של רנו, מייצר כאן הספק של 115 כ"ס ומומנט של 19.3 קג"מ. היצרנית לא מפרסמת מידע על נתוני ביצועים או על תיבות ההילוכים, אך מצהירה על צריכת דלק של 18.1 ק"מ לליטר - בין היתר בזכות מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה.
ניסאן ג'וק המחודש נחשף בימים אלו בתערוכת הרכב של ז'נבה, והמכירות באירופה יחלו בקיץ הקרוב. לישראל הוא צפוי להגיע עוד לפני סוף השנה.
לדגמי ניסאן בישראל -
ניסאן פורסם לראשונה ב- 04.03.14
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות