ניסאן ליף הגיעה לעולם בשנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך כ-3 שנים (2013-2015) עד שנעלמה עקב כמות מכירות נמוכה. כעת יבואנית ניסאן בישראל, קרסו מוטורס, החלה בשיווק הדור השני של הליף שהוצג כבר לפני כשנתיים עם עיצוב שגרתי יותר הדומה לניסאן מייקרה בדור החמישי.
הדור החדש של ניסאן ליף מציג צמיחה קלה במימדים החיצוניים לעומת הדור הראשון. אורכו עומד על 448 ס"מ (ארוך ב-3.5 ס"מ), רוחבו עומד על 179 ס"מ (רחב ב-2 ס"מ), גובהו עומד על 154 ס"מ (נמוך ב-1 ס"מ) ובסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 270 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 435 ליטרים (65 ליטרים יותר מהדור הראשון).
לשם השוואה מול יונדאי איוניק החשמלית, הזולה ממנה ב-5,000 שקלים, הניסאן ארוכה ב-1 ס"מ, צרה ב-3 ס"מ, גבוהה ב-9 ס"מ ואורך בסיס הגלגלים זהה. בתא המטען הליף מציעה 85 ליטרים יותר.
לניסאן ליף החדשה מנוע חשמלי בהספק של 150 כ"ס ומומנט מירבי העומד על 32.6 קג"מ (לעומתה, האיוניק החשמלית מציעה יכולת צנועה יותר עם 120 כ"ס ו-30 קג"מ). למנוע החשמלי סוללה בגודל 40 קילוואט וטווח הנסיעה עומד על 270 ק"מ (בתקן WLTP). התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות בלבד, אך המהירות המרבית מוגבלת ל-144 קמ"ש.
זמן ההטענה בעמדת טעינה ביתית (6 קילוואט) עומד על 8 שעות (5.5 שעות בעמדת 7.5 קילוואט). בעמדת טעינה מהירה (50 קילוואט) ניתן להטעין את סוללת הליף מ-20% ל-80% בכ-60 דקות. כמו כן ניסאן ליף תציע את מערכת e-Pedal המאפשרת נהיגה תוך שימוש בדוושה אחת (מינון הלחיצה על דוושת ההאצה קובע גם את עוצמת הבלימה ומסייע להטעין את הסוללה).
ניסאן ליף החדשה תשווק ברמת הגימור אחת בשם Acenta-Tech הכוללת כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה בגודל 8 אינץ' עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תאורת לד, בקרת אקלים וחישוקי 17 אינץ'. בתחום הבטיחות נמצא בין היתר מערך מצלמות היקפיות, התרעת רכב בשטח מת, תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית.
לצפייה בכל דגמי ניסאן בישראל
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות