ניסן ליף היא מכונית חשמלית לגמרי, אשר הדור הראשון שלה הוצג בשנת 2011 והדור השני מתחיל את חייו בימים אלו ממש. באותה התקופה, לפני כ-6 שנים, רצו אנשי ניסאן להכניס גם קצת פלפל לתחום החשמלי - והציגו את הליף ניסמו RC קונספט. מאז טכנולוגיות התפתחו והבשילו וככל הנראה הקונספט ההוא לא היה שגעון רגעי וחולף.
הדור הראשון של ניסן ליף עבר מתיחת פנים בשנת 2014, וכעת נמצא לקראת חשיפת הדור השני בתערוכת טוקיו. העיצוב החדש כבר הרבה יותר דומה לקו העיצוב הנוכחי של ניסאן והליף החדשה דומה מאוד למיקרה. אז האם באמת יהיה לנו
ספורטיבי ראשון? הערכות אומרות כי מדובר בקדימון לגרסה חזקה יותר של הליף שתוצג עם חשיפת הדור השני.
כמו הליף דור 2, גם ניסאן ליף ניסמו תצוייד בטכנולוגיית Pro Pilot autonomy tech - מערכות בטיחות אקטיביות כדוגמת מערכת עזר לסטייה מנתיב, בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. כן תוצע מערכת Pedal-e שמאפשרת נהיגה תוך שימוש בדוושה אחת. בנוסף לשתי מערכות אלו, חטיבת ניסמו הוסיפה אלמנטים ספורטיביים כמיטב המסורת: מתלים ספורטיביים, צמיגי ביצועים ומחשב רכב משופר לטובת תאוצה מידית בכל שלב.
בפנים הרכב השינויים מינוריים ונוגעים בעיקר לנגיעות עיצוב בצבע אדום.
כל הפירוט הנ"ל מוביל למסקנה כי ככל הנראה גרסת הניסמו של הליף לא תציע יחידת הנעה חדשה, אלא תשתמש במנוע הרגיל של הליף - עם הספק של 150 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ - מה שלא צפוי להוביל לביצועים יוצאי דופן עבור רכב משפחתי. עיקר השינויים שתציע גרסת הניסמו הם בעיצוב ובכיול.
מנהל רכבי החשמל של ניסאן באירופה, גארת' דנסמור, אמר: "ייצרנו את הליף ניסמוRC כאב-טיפוס יחיד, כדי להראות לאן הנשמה של הרכב יכולה להגיע. הייתי חבר הצוות שהביא את ניסמו לאירופה בג'וק ואני מאוד גאה בכך – למדנו המון מהעבודה הצמודה עם הקולגות שלנו בניסמו". דנסמור מוסיף כי "ביפן, יש לליף גרסה מיוחדת שנקראת ליף 'ארו-סטייל' שיש לה חבילה ספורטיבית יותר. דבר אחד שאנו חייבים לעשות הוא לאתגר את התפיסות, וזה גם מה שעושה ה"בלייד-גליידר" (רכב קונספט נוסף) – מאתגר את התפיסות".
דנסמור אומר כי המכוניות החשמליות של ניסאן הן די ספורטיביות, עם מומנט ותאוצה מקסימליים כבר ממצב עמידה. "אם אתה נכנס לניסאן ליף ומעולם לא נהגת ברכב חשמלי בעבר, אני קורא תיגר על כל אחד שיצא ויגיד שאין לרכב תחושה ספורטיבית. בשניה שאתה נוגע בדוושת ההאצה, התחושה מלהיבה ותואמת לקשר עם ניסמו".
תערוכת טוקיו 2017 תיפתח ב-27 באוקטובר ותימשך 10 ימים. בנוסף לניסאן ליף ניסמו, יוצגו בתערוכה גם דגמי קונספט רבים אחרים ובהם הונדה Sport EV, מאזדה RX vision, סובארו VIZIV performance, טויוטה GR HV sports ומיצובישי e-Evolution.
לדגמי ניסאן בישראל -
ניסאן פורסם לראשונה ב- 15.10.17
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות