ניסאן נוט המיקרוואנית הקטנה הוצגה בדור הראשון בשנת 2005 כאשר הדור השני הוצג 8 שנים לאחר מכן בשנת 2013. שני הדורות אף שווקו בישראל, אך הדור השני לא נחל הצלחה ושיווקו הופסק בשנת 2017. כעת חושפת היצרנית ביפן את הדור השלישי של הנוט, אך מהיבואנית קרסו מוטורס, יבואנית ניסאן בישראל, נמסר כי בשלב זה אין כוונה לשווק את ניסאן נוט החדשה אצלנו.
העיצוב של ניסאן נוט החדשה ממשיך את שפת העיצוב של דגמי ניסאן האחרים והוא שונה לגמרי מהדור הקודם, עם חזית V המוכרת ופנסים צרים יחסית כדוגמת אלו של ניסאן סנטרה. בפרופיל נבחין בגג "צף" כאשר הצורה המיקרוואנית "נשברת" על-ידי עיצוב קו החלונות. מאחור יחידות התאורה מחוברות בגימור שחור ולפגוש גימור פלסטיק שחור גדול יחסית.
כמו בדגם הקודם, גם הפעם הנוט חולקת פלטפורמה עם ניסאן ג'וק (CMF-B) ולעומת הדור הקודם היא מציגה מידות קטנות יותר. אורכה עומד על 404.5 ס"מ (קצרה ב-5.5 ס"מ), רוחבה עומד על 169.5 ס"מ (ללא שינוי), גובהה עומד על 150.5 ס"מ (נמוכה ב-2.5 ס"מ) ואורך בסיס הגלגלים עומד על 258.0 ס"מ (קצר ב-2 ס"מ).
מנוע וביצועים
הנוט תשווק רק עם יחידת הנעה היברידית, בשם e-Power, שפועלת בצורה המזכירה את היחידה ההיברידית של הונדה ג'אז. מדובר על מנוע בנזין המתפקד כגנרטור המטעין סוללה, וזו מספקת אנרגיה למנוע חשמלי שמניע את הגלגלים.
מנוע הבנזין בנפח 1,198 סמ"ק יחד עם המנוע החשמלי מספקים נתון משולב של 116 כ"ס ומומנט מירבי של 28.6 קג"מ. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 28.4-29.5 ק"מ לליטר (תלוי בגרסה). בעתיד הקרוב תצטרף אפילו גרסת הנעה כפולה להיצע.
אבזור ובטיחות
האבזור בניסאן נוט החדשה כולל תאורת לד, בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו הולד", מסך מולטימדיה עם קישוריות לטלפון הסלולרי, משטח טעינה אלחוטית, בקרת אקלים, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמה אחורית וקדמית וחישוקי 16 אינץ' קלים.
בתחום הבטיחות מצויידת הנוט במערך ה-ProPilot הכולל בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי ובקרת שיוט אדפטיבית. כמו כן תוצע בנוט החדשה גם אפשרות סנכרון עם מערכת הניווט לטובת סנכרון מהירות הנסיעה בהתאם לתנאי הדרך ומערכת זיהוי התמרורים.
פורסם לראשונה ב- 25.11.20
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות