הדור החדש של ניסאן פאת'פיינדר נחשף בארה"ב, כשהוא מבטיח להיות נחמד וסימפטי יותר מתמיד. הפאת'פיינדר החדש יהיה ידידותי יותר לסביבה מקודמו, בזכות צריכת דלק טובה יותר - אם ניתן לכנות כך נתון רשמי של 9.3 ק"מ לליטר - וגם בשל העובדה שהוא יוצע בגרסאות הנעה קדמית וללא שלדת סולם, מה שירחיק אותו ממסלולי שטח שנגרסו בקלות תחת צמיגיו של הפאתת'פיינדר הקודם. בנוסף, מבטיח הפאת'פיינדר להיות ידידותי גם ל-7 הנוסעים, שיוכלו ליהנות מאבזור עשיר ומפנק.
ניסאן פאת'פיינדר מעלה אבק. האם הוא יוכל גם לנסוע בשטח קשה יותר? / צילומים: יצרן
כאמור, ניסאן פאת'פיינדר מחליף את שלדת הסולם הקשיחה במרכב אחוד ורך יחסית, מה שככל הנראה יוציא אותו מהמגרש של טויוטה לנדקרוזר ומיצובישי פאג'רו וישלח אותו להתמודדות בזירה של יונדאי סנטה פה ושברולט קפטיבה. בשוק האמריקאי (ואולי גם בישראל) ישווק ניסאן פאת'פיינדר עם מנוע בנזין בנפח 3.5 ליטר המספק 260 כוחות סוס ב-6,400 סל"ד ו-34.3 קג"מ של מומנט ב-4,400 סל"ד. על אף הנפח הגדול של המנוע, טוענים בניסאן לשיפור של 30% בתצרוכת הדלק לעומת הדגם הקודם. הנתון הרשמי עומד על 9.3 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הקדמית ו-8.9 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הכפולה. הגרסה האירופית, שתוצג בתערוכת פריז בחודש ספטמבר, תכלול בסבירות גבוהה גם מנועי דיזל שיהיו חסכוניים יותר. ייתכן שיהיו גם שינויים קלים בעיצוב.
בנוסף, יציג הפאת'פיינדר תיבת הילוכים רציפה חדשה, שמסייעת אף היא לשיפור בצריכת הדלק ולהפחתה במשקל - שעומד על קצת פחות מ-1.9 טון. הפאת'פיינדר החדש, שישלח לרחבי העולם ממפעלי ניסאן שבארה"ב, יגיע לאירופה בתחילת שנת 2013. מחברת "קרסו", יבואנית רנו וניסאן, נמסר ל-iCar כי טרם ידוע מתי יגיע הרכב לישראל.
לדגמי ניסאן בישראל - ניסאן
פורסם לראשונה ב- 05.08.12
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות