תאמינו או לא, גם אצל מכוניות קיים משבר אמצע החיים. אותה תקופה בה מצב הרוח לא בעננים, הפופולריות שוקעת והמראה החיצוני כבר לא מצליח להרשים. וזה בדיוק מה שעובר על ניסאן קשקאי [לחוות דעת מקצועית על הרכב - ניסאן קשקאי], להיט מכירות אמיתי בשוק הרכב האירופאי. למי שלא זוכר, בצעד אמיץ החליטו בניסאן לא ליצור משפחתית "לחם וחמאה" החיונית עבור היבשת הקלאסית, ובמקום הציגו את ניסאן קשקאי - מכונית כביש שטח על פלטפורמה של משפחתית מן המניין. למעשה, החליפה הקשקאי את ניסאן אלמרה האפרורית (ובקפיצה ניכרת במחיר) במיצוב היצרנית. במשבצת המשפחתיות החיונית בישראל התייצבה ניסאן טידה.
מבט מבחוץ, לא קשה להבחין בשינויים שעברו על הקשקאי. החרטום עבר עדכון, עם יחידות תאורה מודרניות יותר ומשוכות לאחור. גם מאחור הוחלפו יחידות התאורה ביחידות בולטות יותר (בטכנולוגיית LED). כמו כן, שודרג הפגוש הקדמי ומכסה המנוע זכה ל"תפיחה". החישוקים הקלים זכו אף הם לעיצוב מחודש ושני צבעים חדשים מצטרפים להיצע (בתמונה). בניסאן מציינים כי הקשקאי החדשה לא רק יפה, אלא גם אופה, ומספרים על שיפור באווירודינמיות ביחס לדור היוצא - מקדם חיכוך של 0.33cD עם האוויר (במקום 0.34cD בדור היוצא). כל השינויים, אגב, תקפים גם לגרסה הארוכה יותר - ניסאן קשקאי+2. גרסת 7 המושבים זכתה לתוספת נאה בדמותו של גג זכוכית פנוראמי.
גם תא הנוסעים זכה לשדרוג קל, עם לוח מחוונים מחודש שבליבו מחשב דרך מפורט ומשודרג, תאי אחסון נוספים ותאורה לתעלות הרגליים. כרגיל, מבטיחים היפנים שיפור באיכות החומרים בתא הנוסעים וטוענים כי המתלים עברו שדרוג להגדלת נוחות הנסיעה.
ומה עם יחידות ההנעה? דווקא בתחום הזה אין שינוי. ניסאן קשקאי תמשיך להתבסס על יחידות ההנעה המוכרות, כאשר קהל הרוכשים באירופה יוכל לבחור בין יחידת דיזל בסיסית בנפח 1.5 ליטרים לבין יחידה בכירה בנפח 2.0 ליטרים. מקור שתי היחידות, אגב, מחברת הבת רנו. יחידות הבנזין מונות את יחידת ה-1.6 (שאינה משווקת בישראל) ואת יחידת ה-2.0 ליטרים, היחידה שמשודכת למכונית בישראל. ההספק נותר זהה ועומד על 140 כוחות סוס, וכרגיל תוצע בעולם המכונית בגרסאות הנעה כפולה או קדמית ועם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה או ידנית.
הדגם המעודכן של ניסאן קשקאי מוצע בישראל בשתי רמות גימור (במקום שלוש בדגם היוצא) ועם מערכת הנעה קדמית בלבד. רמת האבזור הבסיסית היא כעת Acenta, שתעלה 174,990 שקל. מדובר בהתייקרות של כמה אלפי שקלים ביחס לדגם היוצא, בעיקר בשל תוספת גג זכוכית פנוראמי כסטנדרט. יתר האבזור נותר כמעט ללא שינוי: מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה ובקרת שיוט (שכוללת עכשיו גם פונקציית הגבלת מהירות). הדגם המאובזר, ה-Tekna, יוסיף על כל אלה מושבי עור מחוממים, חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ', מערכת BOSE משודרגת ומפתח חכם. בניגוד לעבר, לא תוצע תאורת קסנון בדגם המאובזר. מחיר גרסה זו נקבע על 188,000 שקל.
באופן זמני, מתכוונים בקרסו - יבואנית ניסאן לישראל - להמשיך ולהציע את הדגם טרום מתיחת הפנים עד גמר המלאי, ברמת הגימור Visia הבסיסית. מחירו ימשיך לעמוד על 159,000 שקל.
שיווקה של גרסת שבע המושבים של הקשקאי, ניסאן קשקאי+2 [לחוות דעת על הרכב - ניסאן קשקאי+2], החל כבר בחודש אפריל. שלא כמו הקשקאי הרגילה, ניסאן קשקאי+2 מצויידת במערכת הנעה כפולה ובשלוש רמות גימור שונות. רמת הגימור Visia, במחיר 190,000 שקלים, מחסירה את מערכת בקרת האקלים (המוחלפת במזגן מכני), בקרת השיוט, פנסי הערפל וחיישני הגשם. רמות הגימור Acenta ו-Tekna מקבילות לניסאן קשקאי הקצרה, ועולות 195,000 ו-210,000 בהתאמה.
לדגמי ניסאן בישראל - ניסאן
פורסם לראשונה ב- 28.06.10
למאמר זה התפרסמו 9 תגובות