הג'יפון הקומפקטי ניסאן קשקאי מקבל גרסה ידנית למנוע הבנזין, שנתיים וחצי לאחר שהושק בישראל. בפעם שעברה בה הוצע הקשקאי בגרסה ידנית זה היה בדור הקודם שלו, לקראת סוף חיי הדגם - אז נמכרה הגרסה הידנית עם מנוע 1.6 ליטר במחיר של כ-127 אלף שקלים, לעומת 163 אלף שקלים שעלתה הגרסה האוטומטית. כעת
מוצע הקשקאי עם תיבה ידנית במנוע ה-1.2 ליטר טורבו, במחיר של 130 אלף שקלים - נמוך בכ-15 אלף שקלים בלבד ממחירה של הגרסה האוטומטית המקבילה.
הספק המנוע זהה
בגרסה הידנית ובזו האוטומטית-רציפה, עם 115 כ"ס בסך הכל, אך המומנט גבוה משמעותית בגרסה הידנית: 19.4 קג"מ לעומת 16.8 קג"מ ברציפה. הפער הזה, יחד עם היעילות הגבוהה יותר של התיבה הידנית, משפרים משמעותית את הביצועים: ניסאן קשקאי הידני מאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 10.6 שניות ומגיע למהירות מרבית של 185 קמ"ש, זאת לעומת 12.9 שניות ו-173 קמ"ש בגרסה הרציפה. בצריכת הדלק אין כמעט הבדל - נתון היצרן מצביע על 17.8 ק"מ לליטר.
ניסאן קשקאי הידני יוצע רק ברמת הגימור "ויזיה" הבסיסית, שכוללת חישוקי "17 קלים, מערכת שמע מקורית עם דיבורית בלוטות' ושליטה מההגה, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, מראות צד בקיפול חשמלי, מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה, בלם יד חשמלי ועוד. מערכת המולטימדיה מוצעת כאופציה בלבד.
רכבים ידניים הם מצרך נדיר למדי בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים. רוב מוחלט של הדגמים בסגמנט כלל לא מוצעים עם תיבה ידנית. היחידים שמציעים אופציה כזו הם דאצ'יה דאסטר (ידני בלבד), מיצובישי אאוטלנדר ב-140 אלף שקלים, הונדה CRV ב-170 אלף שקלים וסובארו פורסטר ב-167 אלף שקלים. למעט הקשקאי והדאסטר, האחרים מציעים תיבה ידנית עם מנוע 2.0 ליטר.
להשוואת נתונים: ניסאן קשקאי ידני מול אוטומטי
בשנים 2013-14, אז הוצע הקשקאי בפעם האחרונה עם תיבת הילוכים ידנית, תפסה גרסה זו נתח של כ-25-30% מכלל מכירות הדגם. הפעם, לאור פער המחירים הקטן יחסית, סביר להניח שחלקה יהיה צנוע יותר.
לדגמי ניסאן בישראל -
ניסאן
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות