מסיכומי הרבעון הראשון של שנת 2013 עולה תמונת מצב ברורה: היצרניות הקוריאניות משתלטות על שוק הרכב הישראלי. לאחר שאת שנת 2012 סיימה יונדאי במקום הראשון בפער ניכר ולאחריה ניצבה פורד, חל מהפך בצמרת הטבלה כאשר את המקום השני תופסת קיה ואילו פורד יורדת למקום הרביעי בלבד. בדירוג הדגמים, לעומת זאת, שומרת פורד פוקוס על המקום הראשון - אך הסיבה לכך היא פיצול הדגמים של יונדאי בקטגוריית המשפחתיות (i30 ו-i35) מה שלא קיים בפורד.
בתום 3 חודשים, מסרה יונדאי כמות נאה של 9,424 מכוניות - ירידה של 9 מכוניות בלבד לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במקום השני ניצבת קיה עם 5,373 מסירות (ירידה של כ-500 מסירות) ובמקום השלישי ניצבת טויוטה עם 5,001 מסירות. במקום הרביעי מתמקמת פורד עם 4,405 מסירות, ואת העשיריה הראשונה משלימות ניסאן, מאזדה, סקודה, סוזוקי, פולקסווגן ורנו.
אכזבה קלה ודאי נרשמת אצל פיג'ו שהסתפקה במקום ה-16 ואצל מיצובישי שבמקום ה-19. בשוק מכוניות היוקרה שומרת אודי על מעמדה עם 833 מסירות, כשהרחק מאחוריה ניצבות מרצדס וב.מ.וו עם כ-550 מסירות לכל אחת מהן. סאיק הסינית (שנודעת יותר בשם MG) הפתיעה עם 154 מסירות, כמעט פי 3 מהיצרנית הסינית השניה - גרייט וול, שמוכרת בשלב זה טנדרים בלבד. במהלך הרבעון הראשון נמכרו בישראל גם 16 מכוניות מתוצרת פורשה, 11 מבית אבארט, 7 מזראטי ו-3 פרארי. כמו כן נמכרו בישראל מאז תחילת השנה 297 מכוניות על ידי חברת "בטר פלייס" המשווקת את רנו פלואנס החשמלית.
20 הדגמים המובילים:בסך הכל נמסרו בישראל ברבעון הראשון 57,249 מכוניות, ירידה של כמעט 2,000 מסירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הנתון משקף ירידה של כ-3%, הממשיכה את מגמת הירידה הכוללת של שוק הרכב בישראל בשנת 2012.