המותג סאנגיונג, שמיובא לישראל ע"י טלקאר יבואנית קיה, מפגין נוכחות בעיקר בסגמנטים זניחים של שוק הרכב הישראלי. יש את סאנגיונג רקסטון, רכב שטח קשוח וספרטני עם 7 מקומות ישיבה, יש את המיניוואן הענק סאנגיונג רודיוס, ויש גם טנדר בשם סאנגיונג אקטיון ספורטס. כעת נכנסת סאנגיונג בפעם הראשונה לסגמנט מרכזי - ומשיקה ג'יפון קטן בשם סאנגיונג טיבולי.
סאנגיונג טיבולי מציג פרופורציות שונות מאלו של מתחריו. יש לו אורך של 419 ס"מ, קצת יותר מסוזוקי ויטרה אבל פחות משברולט טראקס, למשל; מבחינת הרוחב, מתפרש הטיבולי על פני 179.5 ס"מ מכובדים, אך לגובה יש לו רק 159 ס"מ - פחות ממתחריו העיקריים. בסיס הגלגלים של הטיבולי גדול עם 260 ס"מ, ונפח תא המטען הוא 423 ליטרים.
סאנגיונג טיבולי ישווק בישראל בגרסה אחת בלבד, עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים. שיא ההספק הוא 128 כ"ס ב-6,000 סל"ד, המומנט המרבי הוא 16.3 קג"מ ב-4,300 סל"ד, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 11 שניות. על פי נתוני היצרן, צריכת הדלק הממוצעת היא 13.8 ק"מ לליטר בלבד - נתון לא מרשים ביחס לקטגוריה. אל המנוע הזה תשודך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים, כאשר ההנעה היא קדמית בלבד.
ברשימת האבזור ניתן למצוא 7 כריות אוויר, חישוקים קלים במידה גדולה של "18, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות' ובורר מצבי נהיגה. את הטיבולי ניתן יהיה לקבל ב-8 צבעים שונים לבחירה, ובהם אדום, כחול, חום ועוד.
המחיר של סאנגיונג טיבולי עומד על 119,900 שקל - מעט נמוך יותר מזה של סוזוקי ויטרה וקרוסאובר, רנו קפצ'ור וניסאן ג'וק, אך יקר לעומת מחירי המבצע בהם נמכרים בדרך כלל שברולט טראקס ופיג'ו 2008.
לדגמי סאנגיונג בישראל -
סאנגיונג
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות