הצלחת המכונית הזאת חיונית ליבואן סובארו לישראל, חברת יפנאוטו. כמה חיונית? חיונית עד כדי כך שישראל זוכה לקבל את סובארו B4 החדשה לפני כל מדינות אירופה ולמעשה אפילו לפני שהמכונית מוצגת רשמית בבכורה אירופית בתערוכת פרנקפורט. סובארו B4 היא המכונית היחידה של סובארו בישראל שהתחרתה על ראש הקטגוריה שלה. סובארו B4 שהתה בשנים האחרונות בראש טבלת המכירות בקטגוריית המנהלים והתחרתה ראש בראש מול להיטי מכירות כמו מאזדה 6 והונדה אקורד.
לאחר כמעט 6 שנות כהונה כנציגת היצרנית היפנית בקטגוריה, מגיעה סובארו B4 החדשה [לחוות דעת מקצועית, מפרטים טכניים ומידע נוסף על הרכב החדש - סובארו B4 החדשה] לישראל, לאחר שהוצגה רשמית עבור השוק האמריקאי בתערוכת ניו-יורק מוקדם יותר השנה. בסובארו מספרים כי החשיבות הרבה של הדגם עבור השוק הישראלי גרמה לכך שאת בכורתו האירופאית עושה למעשה הרכב החדש דווקא בישראל, כשבועיים לפני תערוכת פרנקפורט בה יחשף רשמית לציבור האירופאי.
אלינו מגיעה המכונית החדשה, כרגיל, בשתי תצורות. הראשונה - תצורת סדאן, 4 דלתות - קונבנציונלית, והשנייה סטיישן שימושית - סובארו B4 סטיישן. בעולם, אגב, המכונית מכונה לגאסי.
סובארו B4. מודרנית ומרווחת מתמיד / צילומים: יצרן
החדשות הגדולות (תרתי משמע) בדגם החדש נוגעות למימדים החיצוניים ולמרווח בתא הנוסעים. היפנים מספרים על צמיחה של כמעט 7 ס"מ במימד האורך ביחס לדגם היוצא (473 לעומת 466.5 ס"מ), 5 ס"מ במימד הרוחב (178 לעומת 173 ס"מ) ו-8 ס"מ במימד הגובה (150.5 לעומת 142.5 ס"מ). גם לנתון בסיס הגלגלים מתווספים 8 ס"מ שימושיים - 275 לעומת 267 ס"מ בדור היוצא. תא המטען תפח אף הוא בגודלו ועומד כעת על 476 ליטרים בגרסת הסדאן, ו-490 בגרסת הסטיישן.
היצע המנועים נותר למעשה ללא שינוי לבד מהפסקת יבוא גרסת ששת הצילינדרים, שיצורה עבור השוק האירופאי הופסק ואת מקומה תפסה גרסה עוצמתית יותר עם מנוע בנפח 3.6 ליטרים המוכר גם מסובארו טרייבקה (יתכן שיווק גרסה זו בעתיד עם פתיחת השוק ליבוא מכוניות בעלות תקינה אמריקאית). היחידה הבסיסית עודנה מנוע ה-2.0 ליטרים המוכר, בעל הספק מירבי זהה לדור היוצא - 150 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-20 קג"מ מומנט ב-3,200 סל"ד. אלא שאת מקומה של תיבת ההילוכים האוטומטית המיושנת בעלת 4 יחסי העברה תופסת תיבה רציפה - אותה מכנים היפנים לינארטרוניק - המאפשרת נתון תאוצה מאפס למאה קמ"ש הטוב במעט מהדור היוצא - 11.1 שניות. כרגיל, תוצע בשידוך לגרסאות הסדאן גם אופציה ידנית עם תיבה בעלת שישה יחסי העברה לה נתון תאוצה טוב משמעותית - 9.5 שניות מאפס למאה. המהירות המירבית: 203 קמ"ש לגרסה המצויידת בתיבה הרציפה, 210 קמ"ש לגרסה הידנית.
סובארו B4 החדשה. תמשיך להגיע עם שני מנועים
גם הפעם תשווק גרסת 2.5 ליטרים בכירה, אלא שהפעם מדברים ביפנאוטו על מתקפה מסודרת יותר על שוק מכוניות המנהלים הפרטיות, ומכוונים הישר אל הדור החדש של הונדה אקורד שחווה התייקרות בלתי נמנעת. המנוע יציע 167 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-23.4 קג"מ מומנט ב-4,000 סל"ד. גרסה זו תוצע רק עם תיבת ההילוכים הרציפה, ותבצע את המיאוץ הקלאסי ב-10.3 שניות עד למהירות מירבית של 210 קמ"ש.
באשר לרמות הגימור, יוצעו 2 רמות עבור כל דגם מנוע. מנוע ה-2.0 ליטרים יציע את רמת הגימור R, המכוונת בעיקר לציי הרכב. מחיר גרסה זו עומד על 154,900 שקלים בשידוך לתיבת הילוכים ידנית, ועל 155,900 שקלים בשידוך לתיבה אוטומטית-רציפה. גרסה זו כוללת מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה ובקרת אקלים. רמת הגימור Top תוסיף על כך גם מושב נהג מתכוונן חשמלית, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי מגנזיום ושאר פינוקים - בעלות של 158,000 שקלים עבור הגרסה הידנית ו-159,000 עבור הגרסה האוטומטית-רציפה. עלותה של גרסת הסטיישן ברמת גימור זאת 164,900 שקלים.
סובארו B4 החדשה. תא הנוסעים השתדרג
גרסאות ה-2.5 יוצעו עם רמת הגימור Sport, המוסיפה על רמת ה-Top גם פנסי קסנון וחישוקים בקוטר 18", בעלות של 179,900 שקלים. רמת הגימור הבכירה תכונה Luxury ותציע גם חלון שמש בגג וריפודי עור למושבים, ומחירה 189,900 שקלים.
רמת הבטיחות זהה בכל הגרסאות: 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות (ESP). במפרט בטיחותי זה זכתה סובארו B4 החדשה בציון מירבי של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי של איגוד EuroNCAP. שיווקה של המכונית בישראל מתחיל בימים אלה.
לדגמי סובארו בישראל - סובארו
פורסם לראשונה ב- 07.09.09
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות