דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סובארו BRZ החדשה בישראל - חזקה ויקרה יותר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • החל השיווק של ה-BRZ החדשה
  • ההספק צמח ב-28 כ"ס, התאוצה התקצרה ב-1.4 שניות
  • המחיר התייקר ב-30 אלף שקל

יבואנית סובארו מתחילה לשווק כאן את הדור השני של סובארו BRZ הספורטיבית, במחירים גבוהים מבעבר, אך במפרט משודרג עם ביצועים עדיפים לעומת הדור היוצא ועם מערכות בטיחות אקטיביות - אך רק בגרסה האוטומטית. תג המחיר זינק בהתאם, ויעמוד על 230 אלף שקל לגרסה הידנית או 240 אלף לאוטומטית.

הדור השני בשושלת שומר על המתכון של הדגם הקודם, עם מנוע מלפנים והנעה אחורית. עדיין בנזין אטמוספרי עם ארבעה צילינדרים בתצורת בוקסר, אבל בנפח גדול יותר (2.4 ליטר, במקום 2.0 ליטר) והספק גבוה יותר (228 כ"ס, עוד 28 כ"ס). גם נתון המומנט גבוה יותר (25.5 קג"מ, עוד 4.5 קג"מ) והוא זמין כעת בסל"ד נמוך משמעותית מבעבר - 3,700 סל"ד.

סובארו BRZ

כבעבר, המנוע מחובר לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית (פלנטרית) עם הנעה אחורית ודיפרנציאל מוגבל החלקה (טורסן). הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.3 שניות או 6.8 שניות לתיבה הידנית או האוטומטית בהתאמה, בשני המקרים קיצוץ של 1.4 שניות.

סובארו BRZ

בהשוואה ל-BRZ היוצאת, החדשה ארוכה ב-2.5 ס"מ (426.5 ס"מ), עם תוספת של חצי ס"מ לבסיס הגלגלים (257.5 ס"מ), נמוכה בסנטימטר (131 ס"מ) ועם ממד רוחב ללא שינוי (177.5 ס"מ). יש שימוש ניכר בחלקי מרכב מאלומיניום (גג, כנפיים קדמיות ומכסה מנוע) שנועדו לשמור - למרות צמיחה בממדים - על משקל עצמי דומה ל-BRZ היוצאת (1.3 טון). לדברי סובארו, לפלטפורמה הקשיחה ב-50% יש מרכז כובד נמוך אף יותר עם חלוקת משקל אופטימאלית כבעבר (47-53 לפנים-אחור).

סובארו BRZ

תצורת המתלים דומה (מקפרסון מלפנים, עצמות עצה כפולות מאחור), אבל הצמיגים הם כעת מישלין פיילוט ספורט 4 דביקים משמעותית מהפרימסי 3 ב-BRZ היוצאת. לבקרת היציבות יש חמישה מצבי התערבות לבחירת הנהג, כולל אפשרות לביטול מלא.

סביבת הנהג שודרגה ביחס ל-BRZ היוצאת עם מסך מגע גדול יותר ("8 לעומת "6.5) ולוח מחוונים דיגיטלי ("7), בעוד בלם החניה מופעל על ידי זרוע מכאנית המאפשרת שעשועי החלקה. רשימת אבזור הנוחות כוללת בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם ומראות מתקפלות חשמלית.

סובארו BRZ

במפתיע, מערכות בטיחות מתקדמות - בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית - יוצעו רק בגרסה האוטומטית והיקרה יותר. בידנית יש מערכת התרעה של מובילאיי בהתקנה מקומית. לשתי הגרסאות התרעת שטח מת.

פורסם לראשונה ב- 28.03.23

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה