אחרי שהחצי הראשון של צמד התאומות טויובארו - טויוטה GT86, עברה מתיחת פנים, מגיע תורה של סובארו BRZ לקבל גם היא סדרה של שיפורים. הפעם החליטו שתי היצרניות (ביחד או כל אחד לחוד) להפריד את העיצוב של האחת מזה של השניה.
סובארו BRZ, בניגוד לטויוטה, אינה משנה מהותית את פתח היניקה המרכזי ובמקום מוסיפה שני כנפונים קטנים לתוך השניים הצדדיים, כך שהחזית מקבלת עיצוב שרומז באופן די מובהק ל-BRZ STI קונספט מלפני אי-אילו שנים.
גם הפנסים עברו שינוי, קיבלו תאורת לד מלאה ועיצוב שונה מזה של הטויוטה כאשר תאורת היום בצורת "עין הנץ" המשפחתית של סובארו נותרה על כנה. מאחור גידל הספוילר הקטן של ה-BRZ רגליים, כאשר טויוטה העדיפה להשאיר את דלת תא המטען נקיה.
בפנים הוסיפה סובארו מסך 4.2 אינץ' בלוח המחוונים, שמציג נתונים שונים על הרכב, בהם גם תרשים כוחות G האו-כה-חשוב במכוניות מסוג זה, וגם כמה מחוונים שימושיים מעט יותר כמו טמפרטורת שמן, טעינת מצבר, שעון עצר להקפות מסלול ועוד. שאר השינויים קוסמטיים בעיקרם וכוללים בין היתר מצחייה חדשה ללוח השעונים, רקמת BRZ במשענות הראש הקדמיות וכפתורי שליטה חדשים על ההגה, שעוצב גם הוא מחדש.
סובארו לא עצרה בשינויים האסטתיים והחליטה גם לשפר את ההתנהגות (המצויינת ממילא) של ה-BRZ ע"י כיול מחודש של הקפיצים ובולמי הזעזועים והתקנת מוט מייצב גדול יותר. מה שעזר להקשיח אותה עד כדי כך, שסובארו החליטו לשנות את שמו של מצב "ספורט" בבורר ההילוכים ל"מסלול".
בניגוד לטויוטה, שהחליטה להשאיר את יחידת ההנעה ללא שינוי, סובארו החליטה לתת ל-BRZ שלה עוד קצת כח, והעלתה את הספק המנוע ב-5 כ"ס סמליים משהו ל-205 בסך הכל ואת המומנט ל-21.6 קג"מ, שיפור של 0.7 קג"מ. בתיבת ההילוכים הידנית, שונה היחס הסופי מ-4.1:1 ל-4.3:1. מה שאמור להבטיח תאוצה זריזה ונחושה יותר, אך גם להביא לסל"ד גבוה יותר בשיוט.
מחברת סמל"ת, יבואנית סובארו לישראל, נמסר כי שיווקה של סובארו BRZ המחודשת צפוי להתחיל לקראת סוף השנה.
לדגמי סובארו בישראל -
סובארו
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות