בקצרה:
סובארו קרוסטרק (אצלנו XV) עובר שיפורים
היכולות בשטח שודרגו כמעט בכל פרמטר
הדגם לא נמצא בתכניות של היבואנית
הגרסה האמריקאית של סובארו XV קפצה לביקור בסדנת השטח ווילדרנס, וחזרה עם יכולות שטח משודרגות. כמו הגרסאות המקבילות של האאוטבק והפורסטר, גם היא לא צפויה להגיע לישראל - אבל כדאי בכל זאת להציץ על הדגם המסקרן שאנחנו מפסידים.
בהשוואה ל-XV הרגיל של סובארו הוא זוכה במיתלים שונים המאפשרים הגדלת מרווח הגחון ב-1.5 ס"מ (23.6 ס"מ), עם מהלכי מתלה ארוכים יותר ויכולת ספיגת שיבושים עדיפה. לקשר עם הקרקע אחראים צמיגי יוקוהמה גאולנדר AT בעלי פרופיל אגרסיבי יותר המולבשים על חישוקי "17 מושחרים.
שינויים ויזואליים נוספים כוללים פגושים שונים עם פנסי ערפל קדמיים גבוהים יותר, האחראים גם על שיפור זווית הגישה ב-2 מעלות (20) והנטישה ב-3 מעלות (33), לצד מגני פלסטיק סביב המרכב להגנה מפני שריטות. יש גם גגון שונה המאפשר נשיאת 80 ק"ג בזמן נסיעה ו-317 ק"ג במצב סטטי.
מנוע הבנזין שמוצע בגרסה זו הוא החזק בהיצע, בוקסר עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר ו-182 כ"ס והנעה כפולה קבועה. החיבור הוא לתיבת הילוכים רציפה עם מערכת קירור משודרגת ויחס העברה סופי קצר יותר (4.11 לעומת 3.70), האמור לסייע בתנאי נסיעה בשטח טכני. שינויים אלו גם מאפשרים לו כושר גרירה (1.6 טון) כפול מזה של הקרוסטרק הרגיל.
בורר מצבי השטח (X-MODE) כולל שני מצבים (שלג-כורכר או שלג עמוק-בוץ) המתאימים את מערכות ההנעה והאלקטרוניקה לתוואי הנבחר ויש גם בקרת ירידה במורד. תא הנוסעים כולל ריפודים שונים למושבים הדוחים מים. כמו בדגם הרגיל, גם כאן יש מסך מגע ענק בקונסולה המרכזית ("11.6) וגם מערכות הבטיחות זהות, לרבות בלימה אוטונומית (כולל האצה לא רצונית למכשול), התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות