הדור היוצא של סובארו XV היה לאחד מרכבי הפנאי הנמכרים בישראל, והפתיע עם יכולות שטח גבוהות מהמקובל בקבוצתו. כעת, ימים בודדים לפני שמגיעה לישראל האימפרזה החדשה, חושפת סובארו בתערוכת ז'נבה את הדור החדש של ה-XV - עם עיצוב ספורטיבי יותר והבטחה לשיפור כמעט בכל תחום.
מבחינה חיצונית, השינוי לא דרמטי - אבל כל השינויים הובילו למטרה אחת: הפיכת ה-XV מרכב שטח קשוח למראה, לכזה שנראה יותר דינאמי וספורטיבי. לשם כך, פנסי החזית הפכו צרים ומעוגלים יותר, הגריל הקדמי הוקטן וקיבל צורת טרפז, קו המותניים קיבל זווית והדגשה ואילו מאחור עברו יחידות התאורה שינוי דרמטי, והן מזכירות את אלו של סובארו אאוטבק.
מבחינת המימדים השינויים זניחים. סובארו XV החדש יהיה באורך של 446.5 ס"מ (תוספת של 1.5 ס"מ ביחס לדור היוצא), לרוחב נוספו 2 ס"מ לכדי 180 ס"מ בסך הכל, והגובה לא השתנה והוא עומד על 161.5 ס"מ. בסיס הגלגלים האורך ב-3 ס"מ ל-266.5 ס"מ, ומרווח הגחון נותר מצוין עם 22 ס"מ. ברכב התצוגה הותקנו חישוקי "18 יפהפיים, אך סביר להניח שהם לא יוצעו במפרט הבסיסי של הדגם.
יחידת ההנעה הראשונה שתשודך ל-XV היא מנוע בוקסר בנפח 2.0 ליטר, בהספק של 156 כ"ס ועם מומנט של 20 קג"מ. מדובר בתוספת של 6 כ"ס בסך הכל, אך בסובארו טוענים כי 80% מחלקי המנוע שופרו, והוא כעת קל וחסכוני יותר. תיבת ההילוכים תהיה רציפה, ובהמשך כנראה יוצע גם מנוע 1.6 ליטר.
בתוך תא הנוסעים מקבל סובארו XV מסך מולטימדיה בגודל "8, עם קישוריות מלאה לסמארטפונים. לרשימת האבזור נוסף גם בלם יד חשמלי וכן מפרט מלא של מערכות בטיחות. בנוסף מקבל הפורסטר את מערכת ה-X-Mode של הפורסטר, שמחלקת את כוח המנוע ומנהלת את מערכת ההנעה הכפולה והבלמים, במטרה להתמודד עם אובדן אחיזה בנהיגת שטח. מרכז הכובד של ה-XV הונמך בחצי ס"מ לטובת שיפור התנהגות הכביש.
מחברת סמל"ת יבואנית סובארו נמסר כי סובארו XV החדש יגיע לישראל לקראת סוף שנת 2017.
לדגמי סובארו בישראל -
סובארו
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות