בקיץ האחרון חשפה סובארו בארה"ב את מתיחת הפנים של ה-XV, או "Crosstrek" כפי שהוא מכונה ביבשת החדשה, עם מספר שינויים בתחומי העיצוב, האבזור והבטיחות. בימים אלו מגיע הדגם המעודכן לישראל, ואנחנו לקחנו אותו לנסיעת היכרות מחודשת ובדקנו מה בדיוק השתנה ב-XV מודל 2021.
עיצוב מעודכן
כמו שמקובל במתיחות פנים, העיצוב לא השתנה באופן דרמטי אך בהחלט זכה לכמה עדכונים שהופכים את המראה של ה-XV למודרני ונאה יותר מבעבר. בפגוש הקדמי ניתן לפגוש בבתי פנסי ערפל בצורת ראש חץ ובחיפויים שחורים גדולים יותר בצדדים ובחזית. ההגבהה של האיזור המושחר בפגוש מעניקה מראה אגרסיבי ותחושה של רכב גבוה יחסית.
השבכה הקדמית עודכנה גם היא וכעת פתחי זרימת האוויר גדולים יותר וה"כנפיים" מצידי סמל המותג מודגשות יותר וזוכות לגימור כסוף. מאחור השינוי כולל עדכון קל לגימור השחור בצידי הפגוש. בנוסף זכה ה-XV לחישוקי 17 אינץ' בעיצוב חדש, שונים במעט מאלו שהוצעו בדגם היוצא.
לסיום, מעתה יוכלו הלקוחות לבחור את ה-XV גם בצבע חדש - צהוב פלזמה. קלאסי לאוהדי מכבי או בית"ר, אבל לא רק...
שדרוג למפרטי האבזור והבטיחות
הדור הנוכחי של סובארו XV הציג לראשונה את מערך הבטיחות המצוין EyeSight, המבוסס על שתי מצלמות (לעומת שילוב מוכר יותר של מצלמה ורדאר שיש אצל מרבית היצרנים).
המצלמות של מערכת ה-EyeSight ממוקמות בקצה העליון של השמשה הקדמית ונהנות מיכולת ראיית עומק ומהבחנה בין צבעים שונים, אלמנט שלא קיים ברדארים - מה שמסייע להבחין באורות בלימה של הרכב מלפנים, למשל. בנוסף, השימוש במצלמות גם מפחית את החשש מנזק אפשרי למערכות הבטיחות בנסיעת שטח, זאת לעומת מערכות המבוססות על רדאר הממוקם לרוב בתחתית הפגוש.
לאחר מתיחת הפנים הגיעה גרסת כניסה חדשה לסובארו XV קרוסטרק שזוכה לשם Cross Style ומקבלת את מנוע 2.0 הליטרים החזק יותר.
בתחום הבטיחות חל שיפור לא מבוטל במסגרת העדכון: המערכת לבקרת סטיה מנתיב מסוגלת כעת לשמור על מרכז הנתיב ובהפעלת בקרת השיוט האדפטיבית מסוגלת גם לעקוב אחרי הרכב מלפנים.
צפייה בתוכן סובארו XV מודל 2021: מה השתנה?
מעבר לזה מציעה גרסת ה-Cross Style החדשה גם מערכת מולטימדיה עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמת רוורס, העברת הילוכים מגלגל ההגה ואת מערכת X-Mode המוכרת לנסיעה בשטח.
לצד רמת הגימור החדשה ימשיך ה-XV להימכר גם ברמות הגימור המוכרות Crosstrek ו-Crosstrek Plus, שכעת מציעות גם תוספת שימושית וייחודית לאבזור, בדמותו של חימום לגלגל ההגה וגם מפרטי אבזור עשירים הרבה יותר. את כל הפרטים תמצאו במנגנון השוואת הרכבים.
ומה לא השתנה?
בסך הכל סובארו XV שמר על המתכון המוכר והאהוב. בחזית שוכן מנוע בוקסר בנפח 2.0 ליטרים, עם הספק של 152 כ"ס ומומנט של 20 קג"מ. בנוסף מוצעת גם גרסת 1.6 ליטרים במפרט אירופאי ושונה מעט.
מערכת המתלים של סובארו XV מעניקה כבעבר נוחות נסיעה טובה מאוד בעיר וגם על כבישים מהירים, ויחד עם בידוד רעשים מצוין מתקבלת איכות נסיעה גבוהה מהמקובל בקטגוריה.
הנעת ה-4X4 של סובארו XV מעניקה לו יכולות שטח טובות מאוד, בין היתר הודות למערכת ה-X-Mode שמסייעת בהתמודדות עם הצלבות גלגלים וירידות. מרווח גחון מוצלח של 22 ס"מ מצליח לשמור את ה-XV רחוק מפגעי הקרקע וגם מהלך המתלה נדיב למדי - כך שניתן בהחלט להגיע עם ה-XV גם למסלולי שטח מאתגרים יחסית.
צפייה בתוכן סובארו XV מודל 2021: מה השתנה?
בסביבה הצפופה של רכבי הפנאי בישראל, סובארו XV נהנה מאופי ייחודי. השילוב של רמת נוחות גבוהה, רמת בטיחות מצוינת ויכולת שטח גבוהה הופך את ה-XV למוצר יוצא דופן, וכעת דגמי 2021 גם נראים מרשימים יותר מבעבר וגם מאובזרים יותר.
פורסם לראשונה ב- 17.11.20
למאמר זה התפרסמו 10 תגובות