סובארו הכריזה על חקירה פנימית לאחר שנמצאו עדויות לביצוע בקרת איכות שנערכה שלא על פי ההנחיות בשני מפעלים ביפן. הממשל היפני דורש מהיצרנים ביצוע בקרות איכות מסויימות טרם הרכב עוזב את המפעל. הבקרה כוללת בדיקות למערכת ההיגוי, הבלמים ומערכות חיוניות אחרות.
סובארו מעסיקה כ-250 עובדים שעוברים הכשרה ייעודית שאורכת בין חודשיים לשישה חודשים, בסופה הם נשלחים למפעלים השונים לביצוע בקרות האיכות. לאחרונה התגלה שהעובדים שבחנו את הרכבים לפני עזיבתם את המפעל, היו עדיין בתהליך ההכשרה.
מסובארו נמסר כי בדיקות האיכות בוצעו, אך לא תועדו על-פי הנהלים והם בוחנים האם הדבר יצריך ביצוע "קריאה חוזרת" וזאת על מנת לבחון את הרכבים על-ידי נציג שהוכשר לכך. מדובר בכ-300,000 רכבים מכל הקטגוריות שיוצרו לאורך מספר רב של שנים, לצד זאת מציינים שככל הנראה רובם נמכרו בשוק היפני. במידה ותתבצע "קריאת חוזרת" המהלך יעלה לסובארו כ-44 מיליון דולר. סובארו עתידים לדווח אודות תוצאות החקירה עד ה-30 באוקטובר.
מנכ"ל סובארו יאסויוקי יושינאגה אמר: "ערכנו את אותו התהליך במשך 30 שנים מבלי להבין שהוא לא תאם את נהלי הממשל. תהליך הבקרה הסופית חשוב מאוד ולא ידענו שלא עמדנו בדרישות".
ההודעה מגיעה בהמשך להודעתה של ניסאן מוקדם יותר החודש. זו השהתה ייצור במפעליה ביפן בעקבות חקירה דומה, לאחר שכ-34,000 רכבים עברו ביקורת שלא כנדרש.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות