אחרי 20 שנה, הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני הולך ומתקרב. אחרי ההדלפות, התמונות הראשונות והפרטים המעורפלים שנדלו מתוך קטלוגים ביפנית, הגיע סוף סוף זמנם של הנתונים הרשמיים. כצפוי, הג'ימני החדש מציג שיפור בכל הפרמטרים ומצליח לשמור גם על מאפייני השטח. העיצוב שואל מאפיינים מדורות קודמים, אך חל שיפור במנועים ונוספו מערכות בטיחות מתקדמות.
מידות ועיצוב
אורכו של הג'ימני החדש עומד על 364.5 ס"מ כולל הגלגל הרזרבי, והוא קצר ב-5 ס"מ מהדור הקודם. רוחבו עומד על 164.5 (רחב ב-4.5 ס"מ מהקודם) וגובהו עומד על 172.5 (גבוה ב-2 ס"מ). בסיס הגלגלים עומד על 225 ס"מ (זהה לדור הקודם) ומשקלו עומד על 1110 ק"ג (5 ק"ג יותר) בעוד הגרסה הידנית שוקלת 20 ק"ג בפחות.
נפח תא המטען (בקיפול המושבים) עומד כעת על 377 ליטר (53 ליטר יותר). מנגד, כאשר המושבים האחוריים במקומם יתקבל נפח תא מטען בגודל 85 ליטר בלבד, שהם 28 ליטר פחות מהדור הקודם.
העיצוב החדש בעל קווים ישרים ליצירת מראה קשוח, אותם קווים המזכירים את דגמי הדור הראשון. להדגשת מראה השטח קשתות בתי הגלגלים תפוחות ועשויות פלסטיק שחור וכך גם הפגושים. עיצוב הפנים נותר ספרטני משהו, אם כי בהחלט מודרני יותר. הקווים ישרים גם כן ונוכל לראות ברגים חשופים כדי חלילה שלא נשכח שאנחנו ברכב שטח אמיתי. לג'ימני החדש 8 צבעים שונים לבחירה: צהוב, כחול ושנהב (אלו יוצעו עם אפשרות לגג בצבע שחור), ירוק, שחור, כסף ולבן.
מנוע וביצועים
הג'ימני בדור השלישי שלו נמכר בישראל עם מנוע 1.3 ליטר, אך כעת בדור החדש הוא מקבל מנוע בנפח 1.5 ליטר (1462 סמ"ק אם לדייק) המספק 100 כ"ס ו-13.2 קג"מ ב-4000 סל"ד (לעומת 85 כ"ס ו-11.2 קג"מ בדור השלישי). המנוע משודך לתיבה ידנית בעלת 5 הילוכים או אוטומטית בעלת 4 הילוכים בלבד. מערכת הבלימה מורכבת מדיסקים רגילים בסרן הקדמי ובלמי תוף בסרן האחורי. הג'ימני החדש נועל צמיגי 195/80 בקוטר 15 אינץ'.
צריכת הדלק, על פי נתוני היצרן, עומדת על 14.7 ק"מ לליטר בגרסה הידנית (לעומת 14 בקודם) או 13.3 ק"מ לליטר באוטומטית (13.6 בדור הקודם). נפח מיכל הדלק נותר 40 ליטרים, וזה יחד עם צריכת הדלק הגבוהה עלול להתגלות כחסרון מהותי, במיוחד כשמדובר ברכב שבנוי למסעות שטח מאתגרים.
אבזור ובטיחות
בהתאם למקובל, הג'ימני החדש מקבל מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע בגודל 7 אינץ' עם קישורית בלוטות'. לג'ימני בדור הקודם היו 2 כריות אוויר ובעבר אף הופסק לזמן מה שיווקו בישראל עד שקיבל מערכת ESP. כעת לג'ימני החדש יש 6 כריות אוויר, מערכת בלימת חירום אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל), התרעת סטייה מנתיב, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת עייפות לנהג ומערכת זיהוי תמרורים. עדיין לא ברור מה יגיע לישראל מתוך המערכות האלו.
יכולות שטח
בג'ימני החדש שיפרו בסוזוקי את זווית הגישה ב- 3 מעלות והיא עומדת כעת על 37 מעלות, ואילו זווית הנטישה שופרה ב-3 מעלות ועומדת כעת על 49 מעלות. מרווח הגחון שופר גם הוא ב-2 ס"מ ועומד כעת על 21 ס"מ. הג'ימני החדש יציע כמו קודמו הילוך כוח, יש גם בקרת ירידה במדרון והוא בעל שלדת סולם, מתלה אחורי מוקשח בעל 3 נקודות קישור ומצויד כמובן בהנעה כפולה על-פי בחירה.
על פי המידע האחרון שהתקבל מיבואנית סוזוקי, הג'ימני החדש צפוי להגיע לישראל בסביבות ינואר-פברואר 2019.
לדגמי סוזוקי בישראל – סוזוקי
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות