ההיסטוריה של סוזוקי עם הג'ימני מתחילה אי שם בשנת 1970, עם הדור הראשון של רכב השטח הקטן והקשוח. תחילה נקרא LJ10 - קיצור של Light Jeep (ג'יפ קל) וקיבל מנוע צנוע בנפח 359 סמ"ק בלבד. הג'ימני שרובנו מכירים הוא הדור השלישי של הרכב שמשווק כבר 20 שנה, כמעט ללא שינויים. הג'ימני נמכר ב-194 מדינות (מתוך 195 מדינות רשמיות המוכרות באו"ם) ומאז השקת הדור הראשון נמכרו 2.85 מיליון יחידות מרכב השטח הקטנטן.
הג'ימני בדור השלישי שלו נמכר בישראל עם מנוע 1.3 ליטר, כמעט 1000 סמ"ק יותר מהדור הראשון. ואם חשבתם שזה מנוע קטן, נספר שבשווקים מסויימים בעולם הוא מוצע גם עם מנוע 658 סמ"ק קטנטן (אבל מוגדש) ובחזית של הגרסה הזו מתנוסס בכלל סמל מאזדה.
סוזוקי מציינים כי המסורת והיכולות של הג'ימני ימשכו ללא פשרות ביכולת להתגבר על בורות בוציים, יערות צפופים וטיפוס סלעים. כעת, 48 שנים אחרי הדור הראשון ו-20 שנה אחרי הדור השלישי, חושפת סוזוקי תמונות ופרטים ראשוניים של הדור הרביעי והחדש של הג'ימני האייקוני.
עיצוב
העיצוב החיצוני נותר קשוח ורבועי, מזכיר במעט את דגמי הדור הראשון והשני. קשתות בתי הגלגלים תפוחות ועשויות פלסטיק שחור ואלו מתחברות באופן גס (במכוון) אל הפגושים השחורים להדגשת יכולות השטח.
עיצוב הפנים נותר פרקטי וצנוע, אך ללא ספק מודרני הרבה יותר. מערכת מולטימדיה ולוח שעונים חדשים, בעלי מסגרת שחורה ומרובעת וברגים חשופים. מוטיב זה חוזר גם בידיות פתיחת הדלתות ובמשענת היד שבדלתות. יחד עם כפתורים גדולים יחסית מתקבל מראה קשוח גם בפנים הרכב.
לג'ימני החדש 8 צבעים שונים לבחירה, שזוכים לכינויים מעניינים: צהוב "קינטי", כחול "מרענן", שנהב "שיפון" (שלושת הצבעים הללו יוצעו עם אפשרות לגג בצבע שחור), ירוק "ג'ונגל", שחור "כחלחל", אפור "ביניים", כסף "משי" ולבן "עילאי".
ועוד נתונים...
סוזוקי מיעטו בפרטים אודות הדור החדש של הג'ימני ורק ציינו כי הוא בעל שלדת סולם, מתלה סרן אחורי מוקשח בעל 3 נקודות קישור והנעה כפולה על-פי בחירה. כמו כן הוא ימשיך להציע הילוך כוח, ועל פי שמועות שונות הוא יוצע עם מנוע 1.5 ליטרים חדש.
החשיפה המלאה צפויה להיות בתחילת חודש יולי, ואז נעדכן עם הפרטים המלאים על הדגם החדש והמסקרן. לא מן הנמנע כי הוא יגיע לישראל כבר בשנה הנוכחית.
לדגמי סוזוקי בישראל – סוזוקי
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות