סוזוקי ג'ימני, רכב השטח הותיק והאהוב, מקבל מערכת בקרת יציבות שתאפשר לו לחזור לשוק הישראלי. השיווק יתחדש בסוף השנה
מאת: נועם ריין
פורסם 26.05.14
עד לפני שנים בודדות, סוזוקי ג'ימני ודייהטסו טריוס חלשו לבדם על שוק הג'יפונים הקטנים. בעוד דייהטסו טריוס פנה לנשות העיר הגדולה, סוזוקי ג'ימני הציע מתכון קלאסי לנהגי השטח הקשוחים: שלדת סולם, סרנים חיים, קפיצי סליל והילוכי כוח. לאחר שדייהטסו עזבה את השוק האירופאי (והישראלי) ומסוזוקי ג'ימני נפרדנו בשל היעדרה של מערכת בקרת יציבות שהפכה חובה בישראל, השתלטו על השוק ניסאן ג'וק ושפע מתחריו - שנעדרו כל יכולת שטח שהיא.
סוזוקי ג'ימני. עבר מתיחת פנים קלה לאחרונה / צילומים: יצרן
כעת מודיעה סוזוקי על חידוש המכירות של הג'ימני הותיק, לשמחתם של חובבי השטח הרבים. תוספת של מערכת בקרת יציבות (ESP) תאפשר לו לעמוד בסטנדרטים הנדרשים בישראל, ומלבד זאת לא חלו שינויים כלשהם ברכב.
הג'ימני יימכר בתצורת 3 הדלתות המסורתית, עם מנוע 1,300 סמ"ק בהספק של 85 כוחות סוס. הביצועים לא השתפרו, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 14.1 שניות בגרסה הידנית ו-17.2 שניות ארוכות בגרסה האוטומטית (4 הילוכים). אין עדיין מידע בנוגע לאבזור ולמחירים, אך סביר להניח שהסכום ינוע סביב ה-110 - 120 אלף שקל.
לדגמי סוזוקי בישראל -
סוזוקי פורסם לראשונה ב- 26.05.14
למאמר זה התפרסמו 10 תגובות