בשקט בשקט, בלי הודעה רשמית לעיתונות ובלי הצהרות חגיגיות, החלה סוזוקי לשווק במספר מדינות באירופה גרסה היברידית מלאה לויטרה, תחת השם "Strong Hybrid" (בשונה מהגרסה המיקרו-היברידית שנמכרת אצלנו כיום). לפני החגיגות, נציין כי היבואנית מכשירי תנועה מסרה כי בשלב זה הדגם לא צפוי להימכר בישראל.
למרות שסוזוקי נהנית משיתוף פעולה נרחב עם טויוטה ואף משווקת את דגמי הקורולה סטיישן והראב 4 פלאג-אין תחת סמל סוזוקי, במקרה של סוזוקי ויטרה לא מדובר במנוע שהושאל מהענקית היפנית אלא במנוע חדש מפיתוח עצמי של סוזוקי, שמתבסס - תאמינו או לא - דווקא על מנוע הבנזין של הג'ימני, מסדרת K15 של סוזוקי.
מנוע הבנזין, בנפח 1,500 סמ"ק ועם 4 צילינדרים, מציע הספק של 102 כוחות סוס ומומנט של 14 קג"מ, ואליו משודך מנוע חשמלי בהספק של 33 כ"ס. יחד מניבים השניים הספק משולב של 116 כ"ס. הכוח ירד לגלגלים דרך תיבת 6 הילוכים אוטומטית. נתון המומנט המשולב לא פורסם.
את הויטרה ההיברידי מציעה סוזוקי עם הנעה קדמית או כפולה, כאשר זו האחרונה מתבססת על גל הינע מסורתי ולא על מנוע חשמלי נוסף מאחור, כמו בדגמי טויוטה למשל. הביצועים מעט פחות טובים בהשוואה לגרסת הטורבו המיקרו-היברידית המוכרת, כאשר בגרסת ההנעה הקדמית מאיץ הויטרה ההיברידי בתוך 12.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש (תוספת של 3.2 שניות) ואילו גרסת ההנעה הכפולה כבר נדרשת ל-13.5 שניות לטובת המיאוץ הקלאסי (תוספת של 3.3 שניות). בנוסף, המהירות המירבית יורדת בויטרה ההיברידי מ-190 ל-180 קמ"ש.
ומה באשר לצריכת הדלק? הויטרה ההיברידי רושם נתוני יצרן של 18.8 ק"מ לליטר עם ההנעה הקדמית או 17.2 עם ההנעה הכפולה - שיפור זניח של פחות משני אחוזים לעומת הגרסה המיקרו היברידית.
לא נופתע אם בעתיד הקרוב נפגוש את המנוע ההיברידי החדש של סוזוקי גם בדגמים נוספים של המותג, ובהם הקרוסאובר שעבר לאחרונה מתיחת פנים נוספת או אפילו הג'ימני - שעשוי לזכות בעזרתו בעדנה מחודשת בשוק האירופי.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות