דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי מחדשת: ג'ימני עם 5 דלתות וקדימון לדגם חשמלי

Getting your Trinity Audio player ready...


בקצרה:
- הג'ימני התארך ב-34 ס"מ, אך עדיין מסתפק בארבעה מושבים
- לצערה של היבואנית, הג'ימני המוגדל לא צפוי להגיע לישראל
- החשמלי הראשון יהיה גם הוא רכב פנאי, גדול מהויטרה המוכר


אחרי חודשים ושנים של שמועות וצילומי ריגול, שהוכחשו עד לאחרונה, נחשפה סוף סוף גרסת 5 דלתות מוארכת לסוזוקי ג'ימני, לראשונה בהיסטוריית הדגם. אלא שבשלב הראשון הגרסה השימושית לא צפויה להגיע לישראל ולאירופה, ותיועד בעיקר להודו, אוסטרליה, דרום אמריקה ואפריקה.

סוזוקי ג'ימני
תוספת צמד הדלתות האחוריות מתאפשרת הודות לגידול ניכר בממדים בהשוואה לג'ימני בעל שלוש הדלתות המשווק אצלנו. עם עוד 34 ס"מ לאורך ולבסיס הגלגלים (398.5 ס"מ ו-259 ס"מ בהתאמה), בעוד הרוחב (164.5 ס"מ) והגובה (172 ס"מ) נותרו ללא שינוי. גם תא המטען גדל משמעותית (208 ליטר לעומת 85 ליטר), אך למרות השיפור במרחב המחייה ליושבים מאחור, הספסל עצמו מתאים - כמו בגרסה הקצרה - רק לשני נוסעים.

סוזוקי ג'ימני
המערכות המכאניות נותרו ללא שינוי, עם שלדת סולם וסרנים חיים מלפנים ומאחור, נתמכי קפיצי סליל בכל פינה. כך גם במקרה של מערכת ההנעה, עם מנוע בנזין בעל ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (105 כ"ס), ותיבת חמישה הילוכים ידנית או ארבעה אוטומטית, ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח. מרווח הגחון (21 ס"מ) וזוויות הגישה-נטישה (50-36 מעלות) נותרו דומים, אבל 'זווית הבטן' קטנה במעט (24 מעלות, 4-) ורדיוס הסיבוב גדל ב-80 ס"מ (5.7 מטר).

מלבד תוספת הדלתות, שינויי המראה צנועים ומסתכמים בתוספת ניקל (מיותרת לטעמנו) בסבכה מלפנים וחישוקים שונים, בעוד שבתא הנוסעים יש כעת אופציה למסך מגע גדול יותר ("9 לעומת "7).

סוזוקי ג'ימני
לצידו של הג'ימני המוארך, סוזוקי חשפה בתערוכה ההודית גם את ה-eVX, אב טיפוס לרכב חשמלי ראשון. הדגם ישתלב כמובן בקטגוריות הפנאי, עם כל האלמנטים המוכרים כמו למשל פסי הגנה שחורים סביב לבתי הגלגלים. כמקובל ברכב חשמלי, יש נסיון להפחית את מקדם הגרר בעזרת ויתור על סבכה קדמית, חישוקים ייחודיים ומצלמות במקום מראות.

סוזוקי eXV
בהשוואה לסוזוקי ויטרה הוותיק הוא ארוך ב-12.5 ס"מ (430 ס"מ), רחב ב-2.5 ס"מ (180 ס"מ) ונמוך ב-1 ס"מ (160 ס"מ), ולכן אמור להציע מרחב מחיה טוב מרכב הפנאי בעל מנוע בנזין. תמונות של תא הנוסעים לא פורסמו.

סוזוקי מציינת כי מצברי 60 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של 550 ק"מ על פי התקן ההודי (MIDC), כ-420 ק"מ על פי תקן WLTP המוכר כאן. לדברי היצרנית, ה-eXV יציע את האיכויות המוכרות של סוזוקי ברכבי פנאי ושטח, ועשוי גם לכלול מערכת הנעה כפולה באמצעות צמד מנועים חשמליים. בכך הוא עשוי למצוא עצמו מול ג'יפ אוונג'ר שיוצע בעתיד גם הוא עם סידור הנעה דומה. 
 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה