סוזוקי S-Cross הוא רכב די מפתיע. לא בגלל המנוע או הצורה המיוחדת, אלא יותר בגלל שמקומו בהיצע של סוזוקי לא ממש ברור. מבחינת הממדים החיצוניים, הוא קטן במעט מניסאן קשקאי וממתחרות אחרות בקטגוריה. מצד שני, הוא גדול משמעותית מרכבים בקטגוריית הג'יפונים הקטנים, למשל סקודה יטי וניסאן ג'וק. לסוזוקי יש כיום בהיצע ג'יפון מגודל, הגרנד ויטארה, שממדיו לא שונים מהותית מאלו של ה-S-Cross. האם הסוזוקי החדשה היא היורשת של סוזוקי ג'ימני, שהציגה יכולות שטח טובות שאולי ייעלמו מהמפה, או שמא זו התרחבות מעניינת בהיצע הדגמים של סוזוקי?
סוזוקי S-Cross. עם כזאת הופעה הוא יגיע ליצור? / צילומים: יצרן
היות ומדובר ברכב קונספט, הרבה מידע על ה-S-Cross עדיין אין. הפרטים שסוזוקי שחררה לרגל הצגת הרכב בתערוכת פריז, מדברים על של שני סוגי מנועים: בנזין ודיזל. מנועי הדיזל צפויים להגיע מפיאט, שחולקת את קווי הייצור גם עם סוזוקי SX4 (פיאט סדיצ'י בגרסה האיטלקית) המפעל בו ייוצר הקרוסר הוא מפעל החברה בהונגריה, שם יוצרה עד היום סוזוקי סוויפט.
הממדים של סוזוקי S-Cross, כאמור, יהיו קטנים מהמקובל בקטגוריית הג'יפונים. האורך יעמוד על 431 ס"מ, קצר ב-2 ס"מ מהקשקאי. הרוחב יהיה 184 ס"מ, זהה למאזדה 5CX. בסיס הגלגלים קצר מהמזדה ב-10 ס"מ ועומד על 260 ס"מ. גם העיצוב לא צפוי להשתנות והוא ישמור על הקווים החדים ושלל פנסי הלד. מי שלא בטוח ימצאו דרכם לגרסאות הייצור הם חישוקי הענק בקוטר של עשרים אינץ', מהסוג שהיצרנים אוהבים להראות יותר בתערוכות הרכב ופחות באולמות התצוגה.
לדגמי סוזוקי בישראל -
סוזוקי
פורסם לראשונה ב- 28.09.12
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות