כבעבר, עיצוב החזית מובחן מזה של הסוויפט הרגילה וכולל שבכה קדמית ופגוש במראה ספורטיבי יותר וקורות קדמיות מושחרות. חישוקי הגלגלים זוכים גם הם למראה ספורטיבי, שמקבל גיבוי עם ספוילר אחורי בולט וצמד פתחי מפלט.גדולים. בתא הנוסעים ניתן לפגוש בגימורים אדומים ספורטיביים, דוושות אלומיניום והגה עם תחתית קטומה.
המימדים נותרו שונים במעט מאלו של הסוויפט השגרתית, עם תוספת של 5 ס"מ לאורך והנמכה של ס"מ וחצי.
השינוי העיקרי ברכב נוגע ליחידת ההנעה, שזכתה לחיזוק בדמותה של מערכת היברידית-קלה (48 וולט). המערכת, שמשודכת כבעבר למנוע ה-1.4 טורבו-בנזין, מסייעת לתאוצה ומשפרת את גמישות המנוע שכעת מציג את שיא המומנט - שעלה ב--0.5 קג"מ ל-23.9 קג"מ - 500 סל"ד מוקדם יותר, כבר ב-2,000 סל"ד.
המערכת מסייעת להפחתה של 6% בפליטת המזהמים וצריכת הדלק, אך שוקלת 15 ק"ג בלבד ומעמידה את המשקל העצמי של הרכב על 1,025 ק"ג בסך הכל. הסוללה ממוקמת מתחת למושבים הקדמיים.
מנוע הטורבו-בנזין של הסוויפט ספורט, שמוכר גם מדגמי הקרוסאובר והויטרה, עבר שיפור וזכה למערכת חשמלית חדשה לתזמון שסתומים משתנה, מזרקי דלק חדשים ומשאבת דלק הפועלת בלחץ גבוה יותר. למרות זאת ההספק ירד מעט ל-130 כ"ס (במקום 140) והתאוצה עומדת מעתה על 9.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. המהירות המירבית עומדת על 210 קמ"ש.
גם מערכת הקירור שודרגה עם רדיאטור בעל קיבולת גדולה יותר המשפר את פיזור החום ב-34% ומאוורר כפול שמשפר את זרימת האוויר ב-38% תוך שמירה על רמת רעש דומה לזו של המאוורר היחיד בדגם היוצא.
מערכת הפליטה זכתה לקיבולת גבוהה יותר ועברה התאמות לפעולה שקטה יותר במהירויות נמוכות. התיבה הידנית (6 הילוכים) זכתה לבורר חדש עם מהלך קצר יותר ב-10% ומערכת סנכרון שונה.
על מנת לשפר את התנהגות הכביש, עובו המוטות המייצבים של הסוויפט הספורטיבית והוגדל המרחק בין המיסבים לטובת שיפור הקשיחות. דיסקיות הבלימה כעת גדולות ועבות יותר ונוטות פחות להתחמם, ורפידות הבלימה זכו לחומר שונה אשר אמור לשפר את ביצועי הבלימה בטמפרטורות גבוהות.
מפרט אביזרי הבטיחות זכה לתוספות של ניטור שטחים מתים במראות, התרעת תנועה חוצה מאחור וזיהוי תמרורים - זאת בנוסף למערכות של בלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב שהיו זמינות עוד קודם.
נציין כי בשלב זה לא ידוע על שינוי בתכניות של היבואן לגבי השיווק של הסוויפט ספורט בישראל, אך בהמשך השנה צפויה לנחות כאן גרסה מעודכנת לסוויפט הרגילה - שזוכה גם היא למערכות בטיחות אקטיביות ולמערכת היברידית קלה.
פורסם לראשונה ב- 26.03.20
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות