דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי ספלאש בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בחודשים האחרונים, בעוד מובילות השוק בישראל מלקקות את הפצעים ומתמודדות עם נתוני מכירות לא מזהירים בלשון המעטה, פלח שוק אחד דווקא זוכה לעדנה מחודשת: מדובר במכוניות המיני. עד כה, העדיפו הישראלים להשאיר את המכוניות הקטנות לאירופאים, והדירו את רגליהם מאולמות התצוגה של היצרניות שהעזו לנסות ולשווק מכוניות מיני בישראל. כעת, בזכות מחירי דלק במגמת עלייה תמידית, הרפורמה הירוקה, ניכר עיניין מחודש של העם היושב בציון במכוניות העירוניות הקטנות. המתקפה התחילה עם דייהטסו סיריון לפני שנים מספר, ובחודשים האחרונים נחתו אצלנו מגוון מכוניות מיני חדשות: יונדאי i10, סוזוקי אלטו, פיג'ו 107 וכן פיאט 500 בגרסת ה-1.2 הבסיסית.

כעת מצטרפת למתקפה המחודשת גם סוזוקי ספלאש [לחוות דעת על הרכב החדש - סוזוקי ספלאש], מכונית ספק-מיני-ספק-מיקרווואן מבית היצרן היפני שמתמחה במכוניות קטנות. כמו האלטו, הספלאש היא מכונית עירונית מובהקת שאינה מתמודדת על תואר המהירות המירבית, וגם היא מיוצרת בקריצה לשוק ההודי החשוב מאוד עבור היצרנית.

אלא שבניגוד לסוזוקי אלטו, ספלאש מגיעה אלינו ממפעל סוזוקי בהונגריה (ממנו הגיעה אלינו בעבר סוזוקי יורו-סוויפט) ועם DNA אירופאי מובהק. למעשה, ספלאש היא אחותה התאומה של אופל אגילה, שפותחה בשיתוף עם היצרנית היפנית, ומבוססת על פלטפורמת סוזוקי סוויפט. המכונית החדשה הוצגה לראשונה בתערוכת פרנקפורט 2007, ושיווקה באירופה החל בתחילת 2008. הספלאש ממוצבת בין קטגוריית המיני לבין הסופרמיני - גם במחיר, העומד על 92,000 שקלים, וגם במימדים החיצוניים, עם מימד אורך של יותר מ-371 ס"מ, ומימד רוחב של 168 ס"מ. גם מימד הגובה לא מאכזב, ועומד על 159 ס"מ. מדובר במימדים גדולים משמעותית מהמקובל בקטגוריית המיני, אך לא גדולים כמקובל בקטגוריית הסופרמיני. למעשה, סוזוקי ספלאש החדשה היא מעין מכונית מיני בעלת מאפיינים של מיקרווואן.

הספלאש החדשה תשווק בישראל בגרסה אחת בלבד, שתצוייד במנוע בנפח 1.2 ליטרים ובעל הספק מירבי של 86 כוחות סוס (ונתון מומנט מכובד של 11.6 קג"מ), ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית רגילה בעלת 4 יחסי העברה. נתוני הביצועים אינם מסעירים: 14.8 שניות מאפס למאה ונתון מהירות מירבית של 170 קמ"ש. נתון צריכת הדלק הרשמי בתנאים מעורבים עומד על 16.1 ק"מ לליטר.

רמת האבזור שתוצע עם המכונית נדיבה למדי, וכוללת מערכת שמע מקורית והיצע בטיחותי מרשים, הכולל 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות (ESP). במפרט בטיחותי זה נבחנה ספלאש במבחן הריסוק הפומבי של איגוד EuroNCAP, וזכתה ל-4 מתוך 5 כוכבים. למרות המידות המיקרווואניות, תא המטען של הרכב החדש קטן למדי - 178 ליטרים בלבד, הצומחים ל-573 ליטרים בקיפול מושבים.

שיווקה של סוזוקי ספלאש החדשה בישראל מתחיל בימים אלה. כאמור, מחירה יעמוד על 92,000 שקלים ובשלב זה לא התפרסמו נתוני הזיהום ודרגת הזיהום לה תשוייך המכונית.

לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

פורסם לראשונה ב- 25.08.09

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה