לפני קצת יותר משנה הוקם באופן רשמי תאגיד הענק "סטלנטיס", שאיחד תחת קורת גג אחת את מותגי פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS לצד מותגי פיאט, אבארט, אלפא רומיאו, לנצ'יה, מזראטי, קרייזלר, ג'יפ, דודג' וראם. בראש התאגיד עומד קרלוס טווארס, שלפני כן היה מנכ"ל PSA (קונצרן פיג'ו-סיטרואן) והיה אחראי למהפכה שעבר הקונצרן הצרפתי, מפסע לקראת פשיטת רגל לרווחיות מרשימה.
כעת, 8 חודשים בלבד לאחר הצגת
התוכנית החשמלית של תאגיד סטלנטיס, וכאמור כשנה מאז ההקמה הרשמית של התאגיד, נחשפת התוכנית האסטרטגית לעשור הקרוב.
הנעות מתקדמות ודגמים חדשים
טווארס כהרגלו נותר ריאלי, ומצהיר כי הקונצרן ימשיך בייצור מנועי בנזין ודיזל ולא יעבור בעשור הקרוב להנעות חשמליות בלבד. בהתאם לכך, סטלנטיס מודיעה כי תהפוך ל"נטולת פליטות פחמן" רק בשנת 2038.
היעד שהוצב הוא הפחתה של 50% מכמות הפליטות עד לשנת 2030, בהשוואה לשנת 2021, ומכירות של 100% רכבים חשמליים באירופה ו-50% בארה"ב. לשם כך תציג הקבוצה לא פחות מ-75 דגמים חשמליים בנפח ייצור של 5 מיליון יחידות עד סוף העשור הנוכחי. 25 דגמים חשמליים יגיעו לשוק האמריקאי, בהם הג'יפ החשמלי הראשון שנחשף בתמונות ראשונות והטנדר החשמלי ראם 1500, שניהם יגיעו לייצור סדרתי בשנת 2024. זאת לצד חשמול אחיו התאום של פיאט דוקאטו – ראם פרו-מאסטר במהלך 2023.
בסטלנטיס יגדילו את נפח הסוללות הקיימות כיום בכל קו המוצרים מ-140 ל-400 ג'יגה וואט שעה ואילו טכנולוגיית תא-דלק (הנעת מימן) תתפתח מדגמים מסחריים בגודל בינוני, כדוגמת פיג'ו אקספרט (וגם סיטרואן ג'מפי, אופל ויוארו ופיאט סקודו) המוצע עם הנעת מימן, אל דגמים מסחריים גדולים יותר בשנת 2024, כאשר הטכנולוגיה תגיע לארה"ב שנה לאחר מכן ואף תוצע ברכבים מסחרים כבדים.
כמו כן יוצעו פתרונות תחבורה ומשלוחים בשיתוף Waymo שהינה חברת בת טכנולוגית של "אלפאבית", חברת האם של גוגל, המפתחת מכוניות אוטונומיות.
פיתוח עובדים ושירות לקוחות
אחד היעדים המשמעותיים במפת הדרכים החדשה הוא הגעה למקום הראשון בסקרי שביעות הרצון של הלקוחות. הדגש במתן השירות יהיה "שירות מקצה לקצה", במטרה להקנות ללקוח טיפול הוליסטי. כמו כן, גם השירות לציי הרכב יקבל חיזוק וכן יושקו 26 דגמים מסחריים חדשים (דגמים חדשים, מחודשים וגרסאות נוספות) ומתן פתרונות תחבורה ואחזקה.
בסטלנטיס שואפים להגיע ליעד מכירות אונליין של 33% וזאת על-ידי הקמת "שוק" דיגיטלי לכלל מוצרי ומותגי הקונצרן.
תחום משאבי האנוש יקבל חיזוק על-ידי אקדמיזציה של תחומי התוכנה, נתונים וחשמל לשם תמיכה בעתיד המתגבש של הקונצרן. כמו כן, לכל הפחות 35% מתפקידי הניהול יאוישו על-ידי נשים ומנהלים נוספים יהיו אחראיים ליחידות רווח והפסד.
צמיחה כלכלית והתפתחות
עוד הצהיר טווארס כי עד 2030 יוכפלו ההכנסות לכדי 300 מיליארד אירו ותישמר צמיחה תפעולית דו-ספרתית למשך כל העשור. אחד היעדים נוגע לחיסכון של 5 מיליארד אירו בעקבות תהליכי סינרגיה בין המותגים השונים עד לשנת 2024.
מטרת ההתחזקות היא לייצר תזרים מזומנים של 20 מיליארד אירו שישמשו עבור חלוקת דיבידנדים למחזיקי המניות לצד רכישה חוזרת של 5% מהמניות הרגילות הקיימות. כיום, רק 37.54% מהקונצרן נמצא בבעלות חיצונית, מתוכם 3.17% שייכים לתאגיד "דונגפנג" הסיני ו-7.16% למשפחת פיג'ו. השאר מתחלקים בין כמה חברות השקעה כמו BlackRock למשל ואילו האחוז הגבוה ביותר שייך לחברת האחזקות ההולנדית Exor המחזיקה ב-14.35% מהקונצרן.
ההכנסות ממותגי הפרימיום והיוקרה צפויות לגדול פי 4 ואילו חלוקת ההכנסות נטו עתידה לעמוד על 25% הכנסות משווקים מחוץ לאירופה וארה"ב. בסין למשל, שעדיין נחשבת לשוק משמעותי עבור הקונצרן, יעברו למודל עסקי הכולל פחות נכסים וזאת כדי להפחית עלויות קבועות ולהגביל את החשיפה לסיכונים גיאופולטיים, כאשר יעד ההכנסות עומד על 20 מיליארד אירו. לצד זאת תפתח סטלנטיס קרן בשווי ראשוני של 300 מיליון אירו לטובת פיתוח ואימוץ טכנולוגיות מתקדמות.
פורסם לראשונה ב- 02.03.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות