כשסיאט אלתיאה הגיעה ארצה היא הציעה אופציה מעניינת לנהג – עיצוב ספורטיבי והתנהגות כביש מהנה יחד עם שימושיות ראויה ומרווח מספק בהחלט. את הבסיס העניקה פולקסווגן גולף+ המוצלחת אך למרות כל זאת המכירות דשדשו והשיווק בארץ הופסק. כעת סיאט אלתיאה חוזרת לסיבוב נוסף לאחר רענון אמצע החיים. ויש גם גרסה ארוכה. [לחוות דעת על הרכב –סיאט אלתיאה]
עיצוב הרכב לפני מתיחת הפנים היה מוצלח למדי ולכן השינויים החיצוניים כמעט ולא נראים לעין וכוללים עדכון קל לשבכה הקדמית ויחידות התאורה וזהו בערך.
הקונסולה המרכזית זכתה גם היא לרענון קל אך לא משמעותי. בסיאט טוענים לאיכות חומרים משופרת בתא הנוסעים.
השינוי העיקרי בסיאט אלתיאה החדשה נמצא מתחת למכסה המנוע: מעכשיו מוצעת יחידת כח אחת בלבד (בשתי גרסאות המרכב). מדובר במנוע 1.8 ליטר טורבו-בנזין (160 כ"ס ו-25.4 קג"מ) המוכר של קונצרן פולקסווגן שאליו מצורפת תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית DSG עם 7 יחסי העברה.
הגרסה הארוכה מכונה סיאט אלתיאה XL ונבדלת מסיאט אלתיאה רגילה באורך המרכב ויחידות התאורה מאחור בלבד. היא ארוכה מסיאט אלתיאה בכ-20 ס"מ (בסך הכל האורך עומד על 446 ס"מ) ונפח תא המטען עומד על 530 ליטרים מרשימים (לעומת 410 ליטרים בסיאט אלתיאה רגילה).
למרות התוספת לאורך המרכב סיאט אלתיאה XL לא מציעה אופציה לשני מושבים נוספים כמו בסיטרואן C4 פיקאסו או פורד S-MAX.
סיאט אלתיאה משווקת ברמת אבזור גבוהה הכוללת מראות עם קיפול חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע, מערכת שמע מקורית עם שליטה מגלגל ההגה, מחשב דרך, בקרת שיוט, חיישני גשם ואורות, חיישני חניה מקוריים, חלון שמש בגג וחישוקים קלים.
בצד הבטיחותי ניתן למנות 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות וציון של 5 מתוך 5 כוכבים במבחן הריסוק הפומבי של EuroNCAP.
מחיר המחירון של סיאט אלתיאה בארץ עומד על 152,900 שקל. בשביל סיאט אלתיאה XL ברמת גימור זהה תדרשו להוסיף 3,000 שקל.
פורסם לראשונה ב- 25.05.09
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות