המותג סיאט נחשב למותג הצעיר והסקסי של קונצרן פולקסווגן. אבל מההצהרה הזאת ועד לאולם התצוגה קיים מרחק ניכר: להיצע של סיאט הצטרפו בשנים האחרונות בעיקר מכוניות משפחתיות פרקטיות ושימושיות, החל מהמשפחתית הקטנה סיאט טולדו, דרך המיניוואן סיאט אלהמברה, וכמובן המשפחתית הקומפקטית סיאט לאון - וכעת מגיעה גם גרסת הסטיישן של סיאט לאון (המכונה סיאט לאון ST), במחיר לגמרי משפחתי של 129,900 שקל.
סיאט לאון סטיישן ארוכה מהלאון הרגילה ב-27 ס"מ, ותא המטען שלה מציע נפח מכובד של 587 ליטר עד גובה המדף. אך למרות הגידול במימדים, הלאון סטיישן עלתה במשקל רק ב-45 ק"ג, והיא אחת ממשפחתיות הסטיישן הקלות בישראל עם משקל עצמי של 1233 ק"ג.
כמו הלאון הרגילה, ואחיותיה לפלטפורמה סקודה אוקטביה ופולקסווגן גולף, גם סיאט לאון סטיישן תצויד במנוע TSI בנפח 1.2 ליטר. המנוע מספק 105 כ"ס ב-4,500 סל"ד ומומנט של 17.8 קג"מ ב-1,40 סל"ד, מה שמביא לביצועים טובים ולצריכת דלק משולבת של 20 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. תיבת ההילוכים, כמובן, היא ה-DSG - רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים.
למרות שסיאט לאון סטיישן זולה מסקודה אוקטביה סטיישן בכמעט 4,500 שקל, רשימת האבזור תהיה עשירה מזו של הסקודה. בין היתר ניתן למצוא ברכב בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה עם חיבורים לנגני שמע, חיישני גשם ותאורה, חישוקים קלים בקוטר "16 ופנסי ערפל קדמיים. בתקופת ההשקה תציע סיאט ללקוחות גג שמש פנוראמי ללא תוספת תשלום.
אך למרות שסיאט לאון סטיישן מציעה אבזור עדיף על זה של האוקטביה במחיר נמוך יותר, היא עדיין לא מהמכוניות הזולות בקבוצה: יונדאי i30CW, פורד פוקוס טורר, שברולט קרוז סטיישן ורנו מגאן סטיישן נמכרות במחירים מעט יותר זולים.
לדגמי סיאט בישראל -
סיאט פורסם לראשונה ב- 26.08.14
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות